//
کدخبر: ۳۱۲۹۵۱ //

کلسترول موجود در تخم مرغ مضر است؟

تخم مرغ برای سلامت مفید است یا می‌تواند به بیماری قلبی منجر شود؟

کلسترول موجود در تخم مرغ مضر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

میخائیل گینسبورگ، متخصص تغذیه روسی اعلام کرد که طبق نتایج مطالعات اخیر آنگونه که تصور می‌شد، کلسترول موجود در تخم مرغ برای بدن مضر نیست، اعتقاد بر این بوده است که کلسترول موجود در تخم مرغ به طور خاص باعث آترواسکلروز یا تصلب شرایین می‌شود، اما این نظر اخیراً تغییر کرده است.

وی افزود: به تازگی، شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد کلسترول رژیم غذایی بر میزان کلسترول" بد "در خون تأثیر نمی‌گذارد، زیرا کلسترول در واقع یک ماده غذایی خوب است و بدن از آن در تولید اسیدهای صفراوی، تعدادی از هورمون‌ها و ویتامین D تحت تأثیر نور خورشید استفاده می‌کند.

گینزبورگ، تصریح کرد: به طور کلی تخم مرغ یک ماده غذایی مفید برای بدن است، زیرا حاوی مواد مغذی بسیاری است، تخم مرغ فقط پروتئین نیست، بلکه حاوی مواد مهم دیگری مانند فسفولیپیدها و لاسیتین نیز است.

وی اظهار کرد: تخم مرغ حاوی ویتامین‌های محلول در چربی، ویتامین A و D است که اغلب در غذاهای زمینی یافت نمی‌شود، بلکه در غذاهای دریایی باید آن را جستجو کرد، تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین B۶ و B۱۲ است، تخم مرغ یک غذای روزانه برای انسان است، بنابراین می‌توان پنج روز در هفته از آن استفاده کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان