//
کدخبر: ۳۱۱۳۳۸ //

علل اصلی ایجاد بیماری آسم

آسم یک بیماری مزمن است بنابراین بیماران باید داروهای خود را طولانی مدت استفاده کنند.

علل اصلی ایجاد بیماری آسم
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: آسم یک بیماری عفونی و مسری نیست، اما عفونت‌های تنفسی می‌توانند موجب بدتر شدن شرایط این بیماری شود، مبتلایان به آسم باید در شرایط حاد بیماری از ورزش کردن خودداری کنند، استفاده از اسپری برای درمان آسم، تأثیری در رشد و یا قد کودکان ندارد.

راضیه سادات میرمعینی، افزود: آسم یک بیماری مزمن است بنابراین بیماران باید داروهای خود را طولانی مدت استفاده کنند و استفاده از دود اسپند نیز نه تنها تأثیری در پیشگیری از ابتلاء به آسم ندارد بلکه دود هرگونه ماده سوختنی می‌تواند سبب تشدید علائم آسم شود.

وی چاقی را یکی از عوامل مهم در بروز علائم آسم دانست و گفت: هوای آلوده نیز حاوی مواد شیمیایی متعددی است که موجب بروز و تشدید علائم در بیماران مبتلا به آسم می‌شود، به گونه‌ای که می‌توان گفت ذرات گرد و غبار، مواد شیمیایی، بخار و گازهای مضر موجود در محیط کار از علل اصلی ایجاد بیماری آسم شغلی به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از رطوبت منزل در کنترل بیماری آسم مؤثر است همچنین عوامل حساسیت زای حیوانات نظیر پر، مو یا مدفوع حیوانات خانگی از علل ایجاد و یا بدتر شدن علائم آسم هستند بنابراین باید از نگهداری حیوانات خانگی و دستآموز در محیط داخل منزل خودداری شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سرفه‌های طولانی بیش از چهار هفته، خسخس کردن مکرر سینه، تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه را از مهمترین علائم ابتلاء به بیماری آسم دانست و از بیماران خواست تا از کاهش یا قطع مصرف خودسرانه داروهای کنترل کننده آسم پرهیز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان