//
کدخبر: ۳۰۲۷۸۴ //

زنگ خطر چاقی/ کرونا پسرها را تُپُل‌تر کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تشدید اضافه وزن و چاقی بین دانش‌آموزان و به ویژه پسرها در دوران کرونا خبر داد.

زنگ خطر چاقی/ کرونا پسرها را تُپُل‌تر کرد

ماشاالله پروین در گفت وگو با خبرنگار،  اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان اضافه وزن و چاقی بین دانش‌آموزان تا قبل از شیوع کرونا 21 درصد بود که این میزان هم اکنون به 31 درصد رسیده که اصلا مطلوب نیست و زنگ خطری است که سلامت دانش‌آموزان را تهدید می کند، چون اضافه وزن و چاقی منشا بروز بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و ... می‌شود.

پروین اضافه کرد: تا قبل از شیوع کرونا میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان دختر بیشتر بود در حالی که هم اکنون این شاخص تغییر کرده و میزان اضافه وزن و چاقی در پسرها بیشتر شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: تشدید اضافه وزن و چاقی بین دانش‌آموزان  به دلیل کم تحرکی است، ضمن اینکه کرونا و خانه نشینی دانش‌آموزان هم مزید بر علت شده است.

پروین سپس با اشاره به در حال اجرا بودن طرح کنترل وزن و چاقی(کوچ) برای دانش‌آموزان در استان، گفت:  در این طرح ابتدا  یکبار قد و وزن تمامی دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت شده و مرحله دوم سنجش قد و وزن نیز از طریق معلم ها و مدیران مدارس و با همکاری خانواده ها انجام و در سامانه سناد ثبت خواهد شد تا از این طریق وضعیت اضافه وزن و چاقی دانش آموزان بررسی شود.

پروین هدف از اجرای این طرح دو مرحله ای را شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی و تلاش در جهت کاهش وزن آنها عنوان کرد و افزود: با همراهی معلم‌های تربیت بدنی در جهت کاهش وزن دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی کار شده و در این راستا دانش‌آموزانی که در این زمینه خوب کار کرده باشند در همایشی در اردیبهشت ماه سال آینده معرفی و تشویق می شوند.

وی یادآور شد: در این طرح دانش‌آموزان دارای اضافه وزن از مشاوره‌های تغذیه‌ای و ورزشی برای کاهش وزن برخوردار شده تا روند اضافه وزن آنها کنترل شود و دانش‌آموزان چاق هم برای کاهش وزن به کارشناسان تغذیه و متخصصان ارجاع شده‌اند.

پروین ادامه داد:در طرح کوچ(کنترل وزن و چاقی) دانش‌آموزان کاهش سه درصدی وزن دانش آموزان استان در برنامه بوده که امیدواریم این هدف‌گذاری محقق شود.

پروین با بیان اینکه معیار ارزیابی دانش آموزان در طرح کوچ بر مبنای شاخص توده بدنی است، گفت: این شاخص از تقسیم وزن دانش‌آموز بر حسب کیلوگرم بر قد او برحسب متر به توان دو محاسبه خواهد شد. اگر شاخص توده بدنی برای فردی حدود 25 باشد، دارای وزن نرمال بوده و افراد با اعداد بین 25 تا 30 دارای اضافه وزن هستند. ضمن اینکه افراد با اعداد 30 به بالا هم چاق به حساب می‌آیند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان