//
کدخبر: ۲۹۸۹۱۸ //

مؤثرترین روش پیشگیری از دیابت بارداری

جراح و متخصص زنان به زنانی که قصد بارداری دارند گفت: قبل از اقدام به بارداری رژیم غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح کرده و وزن خود را به حالت ایده آل برسانند.

مؤثرترین روش پیشگیری از دیابت بارداری

مریم سادات میرعشقی جراح و متخصص زنان، با  اشاره به اهمیت وزن ایده آل در افراد گفت: کسری را در نظر بگیرید که صورت آن وزن و مخرج آن قد به متر به توان دو است. عدد نهایی اگر بین 19 تا 25 بود وزن ایده آل است. بین 25 تا 30 فرد دچار اضافه وزن است و اگر این عدد بالاتر از 30 باشد فرد چاق محسوب می شود.

وی افزود: چاقی تجمع چربی شکمی است که باعث مقاومت به انسولین می شود. در وهله اول در متابولیسم گلوکز اختلال ایجاد می کند یعنی محدوده قند خون در حد عادی نیست و اگر اصلاح در روند زندگی صورت نگیرد فرد به دیابت نوع 2 دچار خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در مورد خانم هایی که با اضافه وزن و چاقی تصمیم به بارداری می گیرند گفت: اگر فرض کنیم این فرد دیابت نداشته باشد. اولین مسئله ای که برای وی بروز می کند تعویق در بارداری است و اگر باردار شود جنین سقط خواهد شد و فرد زایمان زودرس خواهد داشت و قند خون بالا موجب ناهنجاری های قلبی جنین خواهد شد. نوزادی که از مادر دیابتی متولد می شود ممکن است نسبت به نوزادان دیگر اختلالات تنفسی بیشتری داشته باشد. دچار کاهش قند خون می شود و کلسیم پایینی دارد. میزان زردی در نوزادانی که مادر دیابتی دارند بیشتر است و می تواند ناهنجاری قلبی داشته باشد.

وی افزود: دیابت و اختلال تحمل کلوگز در مادر وی را مستعد فشار خون و مسمومیت بارداری می کند و درگیری های کلیه، چشم و سیسیتم عصبی را افزایش می دهد . به همین دلیل توصیه ما به زنانی که قصد بارداری دارند این است که قبل از اقدام به بارداری رژیم غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح کرده و وزن خود را به حالت ایده آل برسانند. اگر مادری چاق است و مشکل سنی هم ندارد باید با مشاوره متخصصان و ورزش وزن خود را به سطح مطلوب برساند.

میرعشقی با اشاره به اینکه نیازی نیست مادر کالری خیلی بالا دریافت کند گفت: گاهی مادر تناسب اندام و وزن ایده آل دارد اما با استفاده کربوهیدرات فراوان در دوره بارداری دچار دیابت بارداری و اختلال تحمل گلوکز می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان