//
کدخبر: ۲۹۶۵۲۵ //

رابطه آجیل با کاهش وزن

مغزهای خوراکی یا آجیل سرشار از کالری و چربی‌های سالم هستند، بنابراین ممکن است به فکرتان نرسد که بتوانید با آنها وزنتان را کم کنید.

رابطه آجیل با کاهش وزن

اما مغزهای خوراکی بر اساس یافته‌های یک بررسی پژوهشگران دانشگاه هاوارد در سال ۲۰۱۹ ممکن است واقعا به کاهش وزن شما کمک کنند. این پژوهشگران پاسخ‌های داده شده حدود ۱۴۵۰۰۰ مرد و زن میانسال و سالمند را به پرسشنامه‌هایی درباره عادات غذایی، فعالیت جسمی و تغییرات وزن تجزیه وتحلیل کردند.

به گزارش فرتاک نیوز،نتایج نشان داد که احتمال چاق شدن افرادی که از عادتشان به اصلا نخوردن مغزهای خوراکی را عوض کرده و روزانه به طور میانگین دست کم نصف وعده (تقریبا نصف کف دست) از این مغزها مصرف کرده بودند، در مقایسه با افرادی که همچنان اصلا مغزهای خوراکی مصرف نکرده بودند، در طول یک دوره چهارساله ۱۶ درصد کمتر است.

جایگزین کردن گوشت قرمز، گوشت فراروی‌شده، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، دسر و چیپس سیب‌زمینی با نصف وعده مغز خوراکینیز با کاهش احتمال افزایش وزن همراهی داشت.

این پژوهشگران می‌گویند مغزهای خوراکی حاوی پروتئین و فیبر هستند که به ما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تر احساس سیری کنیم و اشتیاق‌مان برای خوردن هله‌هوله‌ها کمتر شود. گرچه‌ مغزهای خوراکی کالری بالایی دارند، اما تا ۲۰ درصد از کالری این مغزها در روده جذب نمی‌شود و دفع می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۵۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان