//
کدخبر: ۲۹۴۲۷۴ //

نشانه هایی که بدن تان با شما حرف دارد!

اگر احساس می کنید بدن تان نسبت به قبل پرسروصداتر شده است، خیالاتی نشده اید.

 نشانه هایی که بدن تان با شما حرف دارد!

 اگر احساس می کنید بدن تان نسبت به قبل پرسروصداتر شده است، خیالاتی نشده اید. غرغرها، خرخرها و سوت هایی که از اندام های مختلف می شنوید، نشانه آن است که بدن تان با شما حرف دارد. امروز می خواهیم به صدای شکم گوش کنیم.

غرغر شکم : نفخ و صداهایی که از شکم‎تان شنیده می‎شود، می‎تواند پاداش ناخواسته‎ای باشد به زیاده‌روی شما در مصرف میوه‎ها، سبزیجات و سایر خوردنی‎های با فیبر بالا که در روده‎تان گاز تولید می‎کنند. همچنین می‎تواند نشانه عدم تحمل لاکتوز باشد، حتی اگر قبلا دچار این مشکل نبوده‎اید. لاکتوز همان چیزی ا‎ست که به «قند شیر» شناخته می‎شود و عدم تحمل لاکتوز به‎ معنی ناتوانی بدن در هضم این ماده است. احتمال ابتلا به این مشکل از بعد از 40 سالگی در همه افراد بالا می‎رود چون با افزایش سن، میزان تولید آنزیمی که مسئول هضم لاکتوز در شیر و سایر محصولات لبنی‎ است، در روده کاهش پیدا می‎کند.

کی صدای شکم را جدی بگیریم؟ اگر غرغر شکم با دردهای شکمی و استفراغ همراه است، می‎تواند نشانه‎ انسداد دستگاه گوارش باشد. پس اگر مجموع این نشانه‎ها را دارید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. البته در بیشتر افراد سروصداهای روده‎ای عاملی برای نگرانی نیست و با داروهایی که میزان تولید گاز را در بدن کنترل می‎کنند، حل می‎شود. با این‎ حال نظر پزشک می‎تواند خیال‎تان را راحت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان