//
کدخبر: ۲۸۶۶۹۳ //

تاثیر ژنتیک در شدت بروز بیماری کرونا

مدیر امور بیمارستان‌ها دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ژنتیک نیز در شدت بروز بیماری موثر است. سابقه بیماری‌های مزمنی چون دیابت، فشار خون و سرطان‌ها نیز موجب می‌شود افراد در معرض خطر بیشتری باشند.

تاثیر ژنتیک در شدت بروز بیماری کرونا

کوروش سلیمی، مدیر امور بیمارستان‌ها دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: ورزش سنگین که فشار زیادی به بدن وارد می‌کند باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.

وی افزود: همچنان در سراسر دنیا پیشگیری بهتر از درمان است و با رعایت نکات ساده بهداشتی چون استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و شست و شوی مکرر دست‌ها می‌توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،سلیمی خاطر نشان کرد: در موج سوم ابتلای افراد به صورت خانوادگی به شدت افزایش پیدا کرده و در این شرایط باید فقط اعضای اصلی خانواده در خانه حضور داشته باشند و از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز شود.

سلیمی بیان کرد: متاسفانه هنوز با این شرایط بحرانی شیوع کرونا برخی جوانان را می‌بینیم که از ماسک استفاده نمی‌کنند و فکر می‌کنند افراد جوان و سالم درگیر کرونا نمی‌شوند اما متاسفانه بر خلاف باور عموم ما جوانانی را داشتیم که بدون هیچ سابقه بیماری وقتی به کرونا مبتلا می‌شدند در عرض چند روز جان خود را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد: ابتلا به کرونا در نوزادان، کودکان، جوانان و حتی مادران باردار دیده شده و ما خاطرات تلخی را از فوت این افراد داشتیم . همه افراد باید با دقت و جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

این پزشک متخصص یادآور شد: مردم در این شرایط باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند. استرس نداشته باشند، خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشند و مایعات فراوان مصرف کنند. استرس فقط تنش روحی نیست و افرادی که ورزش سنگین نیز انجام می‌دهند و فشار زیادی به بدنشان تحمیل می‌کنند سیستم ایمنیشان ضعیف می‌شود.

سلیمی عنوان کرد: علت این که افراد بیماری را با شدت های مختلفی بروز می‌دهند میزان ویروسی است که وارد بدن آنان شده و شدت مواجهه آنان با افراد بیمار است .سیستم ایمنی افراد نیز تاثیر به سزایی در شدت میزان بروز بیماری دارد.

به گفته این مقام مسؤول تحقیقات اخیر جامعه پزشکان نشان می‌دهد که ژنتیک نیز در شدت بروز بیماری موثر است. سابقه بیماری‌های مزمنی چون دیابت، فشار خون و سرطان‌ها نیز موجب می‌شود افراد در معرض خطر بیشتری باشند.

مدیر امور بیمارستان‌ها دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان اظهار کرد: تا کنون برای تمام بیماران در بیمارستان‌ها تخت بستری موجود بوده و اگر در بیمارستانی تخت خالی موجود نبود بیمار زیر نظر پرسنل درمانی به بیمارستان دیگری منتقل شده است اما اگر این روند ادامه پیدا کند نه تنها البرز بلکه در کل کشور با کمبود تخت مواجه می‌شویم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان