//
کدخبر: ۲۷۴۷۷ //

روش های فوق العاده خانگی پاکسازی کبد

آیا نیاز دارید پوست تان را تمیز کنید، عملکرد گوارش تان را بهبود ببخشید یا انرژی تان را افزایش دهید؟ سالم نگه داشتن و پاکسازی کبد رمز دستیابی به همه این موارد است.

 روش های فوق العاده خانگی پاکسازی کبد
به گزارش فرتاک نیوز،

 عملکرد طبیعی کبد در واقع سم زدایی بدن است. در واقع کبد ما یک تمیز کننده داخلی است که بدن را از مواد مضری که می‎توانند موجب بیماری شوند پاک می‎کند. کبد دومین ارگان بزرگ بدن ما پس از پوست است و در ضمن یکی از مهم‎ترین ارگان‎ها نیز هست. اگر بدن یک اتومبیل بود، کبد موتور آن محسوب می‎شد.

  کبد صد‎ها کار انجام می‎دهد تا مطمئن شود که همه چیز در بدن به خوبی پیش می‎رود و نقشی حیاتی را در تنظیم هورمون‎ها، چربی‎ها، گوارش و گردش خون انجام می‎دهد. از سلامت پوست بیشتر بدانید و جوان بمانید. البته وظیفه اصلی کبد خلاص کردن بدن از شر مواد خارجی است. هر ماده‎ی که وارد خون می‎شود از فیلتر کبد می‎گذرد تا اطمینان حاصل شود که مواد مغذی و مناسب به اندام‎ها می‎رسند و از طرفی مواد زائد حذف می‎شوند.

برنامه‌های پزشکی برای سم زدایی کبد وجود دارند اما چندین تغییر سبک زندگی ساده و طبیعی نیز می‌توانند به پاکسازی کبد و ارتقا سلامت آن کمک کنند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌هاست که هر دو به شکل گیری کبد سالم کمک می‌کنند. گریپ فروت آنزیم‌های پاکسازی کبد را افزایش می‌دهد و دارای یک ترکیب فلاوونوئید به نام «نارینجنین» است که به کبد در سوزاندن چربی به جای ذخیره آن کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز سرشار از کاتچین‌ها، یک نوع آنتی اکسیدان گیاهی، است که عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد و به پاکسازی کبد کمک می کند. و به کاهش ذخیره چربی در این اندام کمک می‌کند.

گردو

گردو دارای سطوح بالایی از ال آرژنین (یک اسید آمینه) و اسیدهای چرب امگا-۳ است که به پاکسازی کبد از آمونیاک بیماری‌ زا کمک می‌کند.

سیر

ترکیبات گوگردی موجود در سیر آنزیم‌های کبدی که به خروج سموم کمک می‌کنند را فعال می‌سازند. همچنین، سیر حاوی آلیسین و سلنیم است. این دو ماده مغذی از کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم محافظت می‌کنند. آلیسین و سلنیم به فرایند پاکسازی کبد نیز کمک می‌کنند..

گیاه قاصدک

دم‌کرده‌ی گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های پاکسازی کبد و همچنین بدن از شر فلزات سنگین است.

آب آرتیشو

مصرف دو بار در هفته از آب آرتیشو باعث سم‌زدایی از بدن می‌شود. دو عدد آرتیشو را داخل یک لیتر آب بجوشانید. زمانی که آرتیشوها نرم شدند آب آن را صاف کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید.

کلروفیل

کلروفیل را از داروخانه‌ها یا عطاری‌ها تهیه کنید. این ماده‌ی طبیعی برای مراقبت و پاکسازی کبد و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

گشنیز

از همین امروز گشنیز را به سالادها و سوپ‌هایتان اضافه کنید. این سبزی معطر پرخاصیت برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و جیوه، آلومینیوم و سرب را از بدن دفع می‌کند.

جودوسر

جو دو سر یک انتخاب فوق‌العاده برای صبحانه است. جو دو سر سرشار از زینک و سلنیوم است. این دو ماده‌ی معدنی بهترین مراقب سیستم ایمنی بدن است که به دفع فلزات سنگین از بدن کمک می‌کند.

برنج کامل

برنج قهوه‌ای سرشار از زینک است که برای سلامتی مفید است. این برنج، خوش‌طعم است و به پاکسازی کبد و بدن کمک می‌کند.

هلو

این میوه‌ی آبدار و شیرین منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای دفع فلزات سنگین بسیار مفید است.

بروکلی

بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای مراقبت از کبد است. حواستان باشد که بروکلی هایی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان آلودگی به آفت‌کش‌ها باشد.

اسفناج خام

اسفناج سرشار کلروفیل است. مصرف خام این سبزی باعث می‌شود از خواص آن بیشتر بهره ببرید.

پیاز

آیا امروز پیاز خورده‌اید؟ حتماً در کنار غذا پیاز میل کنید. این ماده‌ی غذایی سرشار از گوگرد است که برای خنثی کردن فلزات سنگینی مانند آلومینیوم فوق‌العاده است.

آب لیموترش

نفخ، ریفلاکس معده و قاروقور شکم جزو مشکلات رایجی است که خیلی‌ها را گرفتار کرده است. اگر بعد از هر وعده غذایی دچار این مشکلات می‌شوید، با هضم غذا مشکل دارید و شکم‌تان باد می‌کند سراغ لیموترش بروید.

سرکه سیب

باید بدانید سرکه سیب یک ضدعفونی‌کننده طبیعی و قوی است که بدن را از شر سموم انباشته ‌شده خلاص و به حفظ تعادل اسیدی ـ بازی بدن کمک می‌کند.

شاه‌تره

شاه‌تره برای تصفیه خون، رفع یبوست، درمان آکنه، تمیز کردن کبد، کاهش فشار و قند خون موثر است. این گیاه ادرارآور است و باعث دفع سمومی می‌شود که به عملکرد دستگاه گوارش و بخصوص کبد آسیب می‌زنند.

شاه‌تره برای رفع مشکلات مربوط به روده‌ها نیز مناسب است. می‌توانید برای هر فنجان آب جوش دو قاشق چایخوری گل شاه‌تره بریزید و به مدت ده دقیقه دم کنید. این دمنوش را حدود نیم ساعت قبل از هر وعده غذا میل کنید.

برای پاکسازی کبد تا حد امکان ورزش کنید

ورزش کردن به حفظ وزن سالم بدن کمک می‌کند که به نوبه خود، خطر بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد. همچنین، ورزش کردن عملکرد آنزیم‌های کبدی را بهبود می‌بخشد.

از استرس در زندگی خود دوری کنید

موقعیت‌های استرس‌زا به ترشح هورمون‌ها و اندورفین در جریان خون منجر می‌شوند که به نوبه خود، رسوب سموم در کبد و کند کردن عملکرد این اندام را به همراه دارد.

از محصولات پاک کننده طبیعی استفاده کنید

هنگامی که در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرید، کبد باید تلاش بیشتری برای حفظ سلامتی شما انجام دهد. بر همین اساس، استفاده از مواد شوینده و پاک کننده دارای مواد ارگانیک می‌تواند مواجهه شما با مواد شیمیایی را کاهش دهد.

آب فراوان بنوشید

با نوشیدن آب فراوان – حداقل دو لیتر – در طول روز می‌توانید به پاکسازی کبد و خروج سموم از کبد و بدن خود کمک کنید. نوشیدن آب فراوان بدن را هیدارته نگه می‌دارد که به طور طبیعی بازسازی سلولی را تشویق می‌کند. همچنین، این کار به کبد اجازه می‌دهد سموم بیشتری را پالایش کند و سرعت بیشتر کارکرد آن را به همراه دارد، و سطح انرژی شما نیز افزایش می‌یابد.

موادغذایی فراوری شده مصرف نکنید

مواد غذایی فرآوری شده و حاوی مقادیر زیاد مواد نگهدارنده، چربی‌ها و کلسترول می‌توانند با تجمع چربی در کبد این اندام را تحت تاثیر قرار دهند. با پرهیز از مصرف این قبیل مواد غذایی به کبد خود اجازه می‌دهید تا خود را احیا کرده و بازسازی سلولی آغاز شود.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان