//
کدخبر: ۲۶۶۳۷۹ //

هشدار رعب انگیز سازمان بهداشت جهانی در خصوص کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که جهان وارد فاز جدید و خطرناک همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ شده است.

هشدار رعب انگیز سازمان بهداشت جهانی در خصوص کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) نسبت به فاز جدید و خطرناک همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ هشدار داد و اعلام کرد که به رغم سرعت یافتن گسترش این بیماری، بسیاری از مردم دنیا از ماندن در قرنطینه و رعایت کردن محدودیت‌ها و اصول بهداشتی خسته شده‌اند.

این هشدار پس از آن مطرح شد که شواهد نشان داد کروناویروس از ماه دسامبر سال گذشته همزمان با شناسایی اولین مورد ابتلا در چین در ایتالیا نیز وجود داشته است.

کروناویروس جدید تاکنون به مرگ بیش از ۴۶۲ هزار نفر و ابتلای بیش از هشت میلیون نفر در جهان منجر شده که در حال حاضر موارد ابتلا به بیماری ناشی از این ویروس در قاره آمریکا و بخش‌هایی از آسیا رو به افزایش است.

اعمال محدودیت و قرنطینه خانگی در نقاط مختلف جهان که با خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی همراه بوده برای مدتی مانع از گسترش بیماری کووید-۱۹ شد با این وجود طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیری این بیماری همچنان تهدید قابل توجهی برای مردم جهان به حساب می‌آید.

به گفته «تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، اکنون جهان در مرحله جدید و خطرناکی از بیماری قرار دارد.

نشانه‌هایی از زمان آغاز شیوع کرونا در ایتالیا

محققان ایتالیایی در بررسی روی نمونه‌ فاضلاب جمع‌آوری شده در منطقه میلان و تورین دریافتند که نشانه‌های ژنتیکی کروناویروس جدید از پایان سال گذشته میلادی در این نمونه‌ها وجود داشته است. به گفته محققان این یافته‌ها به فهم درست از زمان آغاز گردش ویروس در این کشور کمک می‌کند.

ایتالیا اولین کشور در اروپاست که گرفتار شیوع بیماری کووید-۱۹ شد و اولین کشور در جهان است که محدودیت در سراسر کشور را از اوایل ماه مارس اعمال کرد.

بررسی منشاء شیوع کروناویروس در پکن

همچنین محققان چینی اظهار داشته‌اند که منشاء این ویروس از بازار فروش حیوانات در مرکز شهر ووهان بوده است اما مقامات پکن به تازگی در اظهاراتی گفته‌اند که منشاء این ویروس محلی دیگر بوده است.

مقامات چین که با اعمال محدودیت‌ها توانستند بیماری کووید-۱۹ را تحت کنترل خود درآورند اکنون با شناسایی خوشه جدید ابتلا در شهر پکن با موج دیگری از شیوع این ویروس روبرو شده‌اند.

به دنبال شناسایی موارد جدید ابتلا در شهر پکن، مقامات محلی کمپینی به منظور بررسی مواد غذایی وارداتی راه انداخته و ده‌ها هزار نفر از مردم این شهر و مناطق اطراف با محدودیت‌های تردد مواجه شده و مدارس تعطیل شده‌اند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، مقامات چین اظهار کرده‌اند: مطالعات نشان می‌دهد که شیوع جدید بیماری کووید-۱۹ در شهر پکن از اروپا نشات گرفته اما با آنچه در حال حاضر در آن منطقه شیوع دارد متفاوت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان