//
کدخبر: ۲۶۵۸۶۸ //

یک پنجم مردم جهان در معرض عوارض شدید ویروس کرونا

یک گروه از متخصصان بین‌المللی بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: حدود یک پنجم از مردم جهان دچار بیماری‌های جسمی هستند که می‌تواند عوارض بیماری کووید-۱۹ را در آنان تشدید کند.

یک پنجم مردم جهان در معرض عوارض شدید ویروس کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بررسی آمده است از هر پنج نفر در جهان یک نفر حداقل به نوعی از بیماری جسمی مبتلاست که می‌تواند او را در معرض فزاینده نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دهد.

همچنین این متخصصان تاکید کردند: درحالیکه بررسی اطلاعات مرتبط با ۱۸۸ کشور جهان نشان می‌دهد ۲۲ درصد از جمعیت جهان یا حدود ۱.۷ میلیارد نفر به اقدامات حفاظتی بیشتر نیاز دارند، تمامی مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای در صورتیکه به کروناویروس جدید آلوده شوند به نوع شدید بیماری مبتلا نمی‌شوند.

این تیم تحقیقاتی بین المللی نتیجه گرفتند که چهار درصد یعنی حدود ۳۴۹ میلیون نفر از این افراد نیاز دارند تا در بیمارستان بستری شده و خدمات درمانی دریافت کنند.

محققان با بیان اینکه بیشتر کشورها محدودیت‌های اعمال شده به منظور کنترل شیوع کروناویروس را تسهیل کرده‌اند و دولت‌ها به دنبال ارائه روش‌هایی برای حفاظت از اقشار آسیب‌پذیر هستند، اظهار داشتند: این امیدواری وجود دارد تا برآوردهای انجام گرفته نقطه شروع مفیدی در طراحی اقداماتی باشد که با کمک آن‌ها بتوان از افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری محافظت کرد.

به گفته محققان این اقدامات می‌تواند شامل توصیه‌هایی باشد که بر اساس آن افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای متناسب با وضعیت خود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند یا در صورت کشف واکسن بیماری کووید-۱۹، این افراد در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، بیماری‌های قلبی، بیماری مزمن کلیوی، دیابت و بیماری مزمن تنفسی از جمله فاکتورهای خطرزا در بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹ هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان