//
کدخبر: ۲۲۸۴۵۴ //

علائم اسیدی شدن بدن+ راه بهبود آن

به طور کلی بدن ما در محیط کمی قلیایی‌تر بهترین کارایی را از خود نشان می‌دهد. پس بهتر است بیشتر از غذاهایی استفاده کنیم که پس از هضم تولید قلیا می‌کنند.

علائم اسیدی شدن بدن+ راه بهبود آن
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی بر اثر مصرف برخی مواد غذایی، بدن بیش از حد اسیدی می‌شود، واکنش‌های منفی زیادی از خود نشان می‌دهد. برخی از این واکنش‌ها شامل موارد زیر است:افزایش وزن: سوخت و ساز در بدن نیاز به محیط قلیایی دارد و وقتی بدن اسیدی می‌شود فرآیند سوخت و ساز به‌درستی انجام نمی‌شود. درنتیجه سوخت کالری در بدن متوقف می‌شود و شما افزایش وزن پیدا می‌کنید.

ضعف استخوان‌ها: وقتی محیط بدن اسیدی می‌شود، بدن برای خنثی کردن این اسیدیته از استخوان‌ها کلسیم می‌گیرد و در نتیجه استخوان‌ها ضعیف می‌شوند و شما دچار شکستگی و پوکی استخوان می‌شوید.حساس شدن دندان‌ها: تحقیقات نشان داده است بین اسیدی شدن محیط بدن و از بین رفتن مینای دندان ارتباط وجود دارد. اگر با مشکل پوسیدگی دندان مواجه هستید یا در مصرف مواد غذایی داغ یا سرد مشکل دارید، مینای دندان‌تان به کمک نیاز دارد.مشکلات خواب :بی‌خوابی معمولا با اسیدی شدن بدن مرتبط است.

بدن برای خنثی کردن اسیدیته، از استخوان‌ها کلسیم می‌گیرد و کمبود این ماده معدنی به بی‌خوابی منجر می‌شود.مشکلات گوارشی :بیش از حد اسیدی بودن، هضم را سخت‌تر کرده و مشکلاتی مانند رفلاکس، زخم معده و گاستریت ایجاد می‌کند.افسردگی: اگر احساس می‌کنید دچار افسردگی شده‌اید و داروها تاثیری ندارند، بهتر است مشکل را در مصرف غذاهای اسیدی جست‌وجو کنید.

غذاهای اسیدی باعث کمبود انرژی و نشاط می‌شوند. همچنین‌می‌توانند شما را بسیارعصبی بسازند.دیگر علائم: سردرد، گرفتگی پا، ورم ملتحمه و پایین بودن درجه حرارت بدن از دیگر علائم اسیدی شدن بدن است. همچنین اگر به سرعت به عفونت مبتلا می‌شوید دلیلش ممکن است اسیدی شدن بدن‌تان باشد.

چه باید کرد؟:تغییر در رژیم غذایی و مصرف موادغذایی ایجاد کننده محیط قلیایی مانند کلم، کلم بروکلی، خیار، اسفناج، کدوسبز، سویا، توفو، آجیل، کشمش وحبوبات به برطرف شدن مشکل کمک می‌کند. همچنین بهتر است از مصرف موادی مانند لبنیات، تخم‌مرغ، گوشت، برخی از انواع حبوبات، غذاهای بسته‌بندی و فرآوری‌شده و کافئین خودداری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان