//
کدخبر: ۱۹۷۳۱۷ //

موثرترین روش های سفید کردن پوست

آفتاب سوختگی پوست صورت و دست ها یا تیرگی حاصل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، مشکلیه که برای هر کسی توی فصل تابستون پیش میاد و اگه به فکر رفع اون نباشین، قطعا رنگ پوستتون بسیار تیره و خشک و زشت میشه.

موثرترین روش های سفید کردن پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

پوست صورت و دست ها، بیشتر از هر قسمت دیگه ای از بدن در معرض تابش نور خورشید قرار داره، البته درباره پوست صورت کمی متفاوته چون معمولا برای صورت،استفاده از ضدآفتاب، خیلی مرسومه و بالاخره یه محافظتی براش ایجاد میشه اما دست ها چی؟

آفتاب، آلودگی های هوا و تماس زیاد با مواد شوینده، روی پوست صورت و دست تاثیر مخرب داره و اگه به اونا رسیدگی نکنین، بعد از مدتی می بینین که دست هاتون چند سالی پیرتر از صورتتون و پوست صورتتون، چندسالی پیرتر از سن واقعی تون به نظر میاد و به مرور زمان لک های قهوه ای در اونا ایجاد میشه (تجمع رنگدانه در بافت پوست که به اون ها لک های سن هم گفته میشه) . ضمن اینکه اصلا برای یه خانوم زیبا نیست که پوست تیره، آفتاب سوخته و با نمایی خشک و زبر داشته باشه. حالا که فصل تابستون هستش و هم میزان تابش آفتاب خیلی زیاد و هم قرار گرفتن در معرض این تابش خیلی بیشتر میشه، بهتره روش های جلوگیری از تغییر رنگ پوست، درمان لک های پوستی، درمان آفتاب سوختگی و روش های سفید کردن پوست رو بیاموزین و ازش بیشتر استفاده کنین.

روش های پیشگیری از آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست دست ها

محافظت از پوست دست رو جدی بگیرین

اول از همه باید بدونین که پوست دست های شما هم به اندازه پوست صورتتون مهم هستن و زیبایی اونا، واقعا تاثیر زیادی در زیبایی کلی استایل شما به عنوان یه خانوم داره. پس به مراقبت از اونا بیشتر اهمیت بدین و حتما قبل از اینکه با یه پوست تیره، خشک و پیر مواجه بشین، به فکر رسیدگی به اونا باشین.

نکته:

 آفتاب خیلی قوی تر از چیزیه که فکر می کنین و خیلی زود باعث پیر شدن پوست میشه.

حتما ضد آفتاب بزنین

قبل از بیرون رفتن از خانه و مکان سرپوشیده، حتما به پوست صورت و دست هاتون کرم ضدآفتاب بزنین. این اصلا اصراف و زیاده روی نیست اگه مقدار کمی ضدآفتاب به روی پوست دست ها بمالین تا در برابر خورشید (مخصوصا توی فصل تابستون) محافظت بشه.

نکته:

بهتره از ضدآفتابی با SPF بالای ۳۰ استفاده کنین و به هر قسمتی از پوست که بیرون هستش و محافظت لباسی نداره، ضدآفتاب بزنین.

دستکش نخی بپوشین

برای محافظت بیشتر، بهتره پوست دست ها رو هم مثل پوست بدن بپوشونین. این برای افرادی که پوست حساسی دارن و خیلی زود آفتاب سوخته میشن خیلی مفیده اما توصیه ما به شما اینه که حتما توی مسافرت ها و گردش های تابستونی که برای مدت طولانی در معرض تابش نور آفتاب هستین و معمولا هم شدت تابش در بیرون از شهرها بسیار قوی تر و سوزاننده تر هستش، حتما از دستکش استفاده کنین و برای جلوگیری از آفتاب سوخته شدن پوست صورت و بدن هم، بهتره که همیشه خودتون رو در سایه قرار بدین یا از چتر استفاده کنین.

ساعت شدت تابش رو بدونین

معمولا بین ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر، بیشترین شدت تابش نور خورشید رو داریم که توی ساعت ۱ تا ۲ بعد از ظهر، به شدیدترین میزان خودش می رسه. پس بهتره توی این ساعت ها، بیرون نرید و از قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنین.

نکته مهم:

حتما از کودکان در برابر حرارت و تابش خورشید بیشتر مراقبت کنین، مخصوصا توی این ساعت های اوج تابش که ممکنه باعث مریض شدن و گرمازدگی شدید در اون ها بشه.

چند درمان ساده برای پوست آفتاب سوخته و سفید کردن رنگ پوست تیره

درمان های خانگی برای التیام آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست و روشن کردن اون، خیلی موثرن. به این دلیل که این درمان ها خاصیت التیام بخشی فوری دارن و سوزش محل آفتاب سوخته رو سریعا از بین می برن و از طرفی تاثیری که در روشن کردن رنگ پوست دارن هم با چند بار استفاده، خیلی زود مشخص میشه و می تونین اونا رو برای اندام های مختلف، مثل پوست صورت، پوست دست ها و پاها و هر بخش دیگه از بدن که دچار تیرگی شده، استفاده کنین.

ماست برای آفتاب سوختگی

یک کاسه ماست سرد

مقدری زردچوبه (نوک قاشق چایخوری)

این دو ماده رو مخلوط کنین تا رنگ ماست کاملا زرد بشه و یه ترکیب روان و نرم ایجاد بشه. برای مدت ۲۰ دقیقه، ماسک رو به پوست دست ها و صورت و هر بخش آفتاب سوخته دیگه بمالین و بعد با آب سرد بشویین. این درمان رو تا ۲ هفته هر روز انجام بدین تا علاوه بر درمان آفتاب سوختگی، رنگ پوست هم روشن و سفید بشه.

ماست و زردچوبه باعث روشن شدن رنگ پوست میشن و بهترین درمان برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته و تیره هستن. همچنین ماست دارای خواص مرطوب کنندگی هم هست.

آلوئه ورا

برای روشن شدن رنگ پوست، می تونین هر شب قبل از خواب، مقداری از ژل آلوئه ورا رو به تمام پوست بمالین و اجازه بدین تا صبح بمونه و صبح با آب ولرم بشویین.

خواص آلوئه ورا برای پوست

مرطوب کننده

روشن کننده بسیار قوی و از بین برنده تیرگی و برنزگی پوست

مبارزه با رادیکال های آزاد پوست که باعث ایجاد علائم پیری میشن

ضد تیره شدن و تجمع رنگدانه در پوست

کمک به کاهش تاثیر مخرب نور آفتاب (می تونین قبل از بیرون رفتن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب، کمی ژل آلوئه ورا به پوستتون بمالین و خیالتون راحت باشه که بدون ضدآفتاب بیرون نرفتین!)

خیار برای روشن کردن پوست

۲ قاشق غذاخوری آب خیار تازه و سرد

یک قاشق غذاخوری آب لیمو

مقدار کمی زردچوبه

این مواد رو با هم مخلوط کنین (برای خمیری تر شدن ترکیب، می تونین از پالپ خیار هم استفاده کنین) و مدت ۳۰ دقیقه روی پوست قرار بدین. مطمئن باشین که بعد از ۲ هفته، شاهد روشن و درخشان پوستتون خواهید بود.

اگه محل آفتاب سوختگی دارای سوزش هستش، می تونین برش های حلقه ای خیار سرد رو روی اون قرار بدین تا خیلی زود سوزش رو برطرف کنه.

روشن کردن رنگ پوست با بادام

۵ – ۶ عدد بادام رو در آب خیس کنین و صبح روز بعد، اونو کاملا به شکل له شده دربیارین و با کمی شیر و مقداری روغن چوب صندل مخلوط کنین. این ترکیب برای روشن کردن رنگ پوست فوق العاده اس و حتی برای درمان آفتاب سوختگی قدیمی (تیرگی های مداوم و طولانی در پوست بعضی از افراد) هم مناسبه.

بادام دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست هستش و از نرم کنندگی تا افزایش سلامت پوست، می تونین روی اون حساب کنین.

چوب صندل

۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

۲ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

چند قطره گلاب

این ۳ ماده رو با هم مخلوط کنین. بهتره اول پودرها رو ترکیب کنین و بعد بهش گلاب اضافه کنین تا جایی که تبدیل به یه خمیر نرم بشه. مدت ۳۰ دقیقه، این خمیر رو روی پوست دست یا صورت یا هر جای دیگه که دچار تیرگی و سوختگی شده قرار بدین و بعد با آب سرد بشویین.

اگه تیرگی دست ها خیلی زیاده و فک می کنین به یه درمان قوی و موثر نیاز دارین، حتما از این ماسک کمک بگیرین و مدت ۲ هفته هر روز ازش استفاده کنین تا شاهد روشن شدن رنگ پوستتون باشین. چوب صندل به درمان هر گونه تیرگی پوست و صدمات ناشی از آفتاب کمک می کنه و زردچوبه هم این ترکیب رو به یه روشن کننده فوق قوی تبدیل کرده که در کنار هم، می تونن شما رو از هر ماسک و درمان دیگه ای بی نیاز کنن.

و اما ساده ترین درمان، وازلین...

هر شب به پوست دست و پاها که در برابر آفتاب سیاه و تیره شدن، مقداری روغن وازلین بزنین و خوب ماساژ بدین تا به خورد پوست بره و اگه می تونین، حتما دستکش و جوراب نخی بپوشین و تا صبح بخوابین (لااقل توی دوره ای که می خواین برای درمان سیاه شدن پوست در اثر افتاب از وازلین استفاده کنین؛ حتما دستکش و جوراب بپوشین)

این درمان رو می تونین تا آخر عمرتون برای داشتن پوستی سالم، مرطوب، زیبا و جوان استفاده کنین! وازلین تاثیر بسیار عالی ای در روشن کردن رنگ پوست، درخشنده کردن پوست مات و کدر شده و همچنین نرم و مرطوب کردن اون داره و برای از بین بردن ترک های پوستی ناشی از زبری و خشکی زیاد هم خیلی مفیده، پس این درمان ارزان و به صرفه رو فراموش نکنین.

ماسک پوست :  روغن زیتون برای آفتاب سوختگی

چند قطره روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری گلیسیرین

نصف فنجان گلاب

مواد رو با هم به خوبی ترکیب کنین و مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست دست ها و بخش های دیگه بدن قرار بدین. این درمان رو هر روز تکرار کنین تا رنگ پوست روشن بشه و هر گونه تیرگی و سیاهی از روی اون برداشته بشه.

روغن زیتون هم یه مرطوب کننده طبیعیه و هم یه روشن کننده قوی که در کنار خاصیت ضد پیری گلاب و نرم کنندگی گلیسیرین، به یه ماسک عالی تبدیل میشه که می تونین به صورت همیشگی ازش استفاده کنین.

نکته:

اگه پوست چربی دارین، می تونین گلیسیرین رو حذف کنین یا مقدار اونو کاهش بدین ولی اگه دچار خشکی پوست هستین، این می تونه یه درمان فوق العاده برای خشکی و مات و کدر شدن پوست هم باشه.

درمان تیرگی پوست با شیر

برای رفع تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی، می تونین از شیر خام هم کمک بگیرین. این درمان هم خیلی ساده و بدون دردسره و اگه حوصله درست کردن ماسک و ترکیب کردن مواد مختلف با همدیگه رو ندارین، می تونین با یک تکه پنبه و مقدار کمی شیر سرد و خام، به سفید کردن پوست آفتاب سوخته و تیره شده در اثر نور خورشید و همچنین بالا رفتن سن و سال، کمک کنین.

فقط کافیه که پنبه رو توی شیر خیس کنین و روی پوست بکشین و منتظر بمونین تا خشک بشه. توی ۲۰ دقیقه، چند بار این کار رو تکرار کنین.

شیر برای نرم و روشن شدن پوست خیلی مفید و حالت درخشنده و جذابی هم در پوست ایجاد می کنه و برای از بین بردن جای جوش و آکنه هم می تونین ازش استفاده کنین، اما به طور کلی اگه تمایل دارین که صورت شفاف و زیباتری داشته باشین، حتما از این روش استفاده کنین.

ماسک آب گوجه فرنگی

آب یک عدد گوجه فرنگی متوسط

½ فنجان پودر جوی دوسر

۲ قاشق غذاخوری ماست

ماسک پوست پرتقال

پوست خشک یک عدد پرتقال

½ فنجان شیر

ماسک پاپایا

یک عدد پاپای له شده

یک قاشق غذاخوری عسل

ماسک عسل و آب لیمو

۲ قاشق غذاخوری عسل

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

۲ قاشق غذاخوری پودر شیر

۲ قاشق غذاخوری روغن بادام طبیعی

ماسک سیب زمینی (خام و پوست کنده)

روش اول : استفاده از برش های سیب زمینی روی پوست

روش دوم : استفاده از آب سیب زمینی و مالیدن اون روی پوست

روش سوم : استفاده از سیب زمینی رنده شده به صورت ماسک روی پوست

ماسک گلاب و زردچوبه

نصف فنجان گلاب

یک قاشق غذاخوری شیر

مقدار کمی زردچوبه

این ماسک برای از بین بردن تیرگی پوست به صورت کامل و فوری، خیلی عالیه و پیشنهاد می کنیم حتما به مدت ۲ هفته هر روز ازش استفاده کنین و اگه دوست دارین که همیشه پوست زیبایی داشته باشین، می تونین هفته ای ۲ مرتبه از این ماسک فوق العاده استفاده کنین.

آب لیمو

از آب لیمو هم به شیوه بسیار ساده استفاده کنین، به این صورت که یه تکه پنبه رو به آب لیمو آغشته کنین و به پوست بمالین و چند بار این روش رو تکرار کنین و یا اینکه یه عدد لیمو رو نصف کنین و به روی پوست بمالین.

لیمو خاصیت سفید کنندگی بسیار قوی ای داره اما اگه پوستتون خشک و حساسه، بهتره در صرف اون اعتدال رو رعایت کنین تا پوستتون دچار تحریک و قرمزی نشه.

لایه برداری از پوست قبل از استفاده از ماسک ها

برای نتیجه گیری بهتر از ماسک ها و کرم هایی که برای زیبایی پوستتون استفاده می کنین، بهتره که حتما از پوست لایه برداری کنین تا سلول های مرده از بین برن و سطح تازه ای پوست برای دریافت مواد مغذی به وجود بیان. درباره روشن کردن رنگ پوست هم از بین بردن این لایه های سلولی مرده، تاثیر زیادی در از بین رفتن تیرگی ها و پوست مات و سیاه شده داره.

هم می تونین از کرم های اسکراب و لایه بردار داروخانه ای استفاده کنین و هم با ترکیب مقدار کمی آب لیمو و نمک یا شکر، خودتون توی خونه اسکراب درست کنین. لایه برداری از پوست، بهتره که هفته ای ۲ تا ۳ مرتبه انجام بشه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۳۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان