//
کدخبر: ۱۷۴۹۷۲ //

چگونه در عید وزن اضافه نکنیم؟

یک متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی راهکارهایی برای جلوگیری از اضافه وزن در عید مطرح کرد.

چگونه در عید وزن اضافه نکنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تیرنگ نیستانی با بیان این که در تعطیلات نوروز نظم وعدهای غذایی بهم می‌ریزد و بنابراین باید مراقبت از وضع تغذیه در این ایام را جدی تلقی کرد، افزود: این مراقبت غذایی در افرادی که سابقه‌ اضافه وزن، دیابت و کبد چرب دارند باید نسبت به سایر افراد جدی‌تر گرفته شود. در این دسته از افراد، تغذیه جزئی از درمان محسوب می‌شود که باید در آن دقت کافی شود.

وی گفت:البته منظور از مراقبت از تغذیه به هیچ عنوان حذف وعده‌های غذایی نیست؛ زیرا عده‌ای با  حذف یکی از وعده‌های غذایی، اقدام به پر خوری در وعده‌ بعدی می‌کنند که این رفتاری غلط است. همچنین باید دانست گرسنگی یک هشدار از سوی بدن برای نشان دادن احتیاج بدن به مواد غذایی است که اگر به این هشدار پاسخ مناسبی داده نشود، ترشح اسید معده آسیب‌رسان بوده و بدن برای حفظ سطح قند خون اقدام به مصرف پروتئین‌های ماهیچه‌ها می‌کند.

نیستانی همچنین بر مدیریت میزان مصرف تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی تاکید کرده و افرود: توصیه ما این است کسانی که خانواده‌های پرجمعیتی دارند و در طول روز چندیدن بار به دید و بازدید می‌روند در تمام مهمانی‌ها از تنقلات استفاده نکنند و خودشان توانایی کنترل تغذیه‌شان را داشته باشند. یکی از راه‌های کنترل مصرف، کم کردن اندازه شیرینی‌ها و حجم آجیل خریداری شده است.

این متخصص تغذیه مهم‌ترین معیار برای رعایت در مصرف تنقلات را وزن افراد دانست و افزود: نمی‌توان معیار کمی برای میزان مصرف تنقلات ارائه کرد پس افراد با توجه به وزن خود باید مصرف این تنقلات را مدیریت کنند.

نیستانی در پایان گفت: برای افرادی که به سفرهای نوروزی می‌روند نیز توصیه می‌شود در استفاده از غذاهای بین راهی دقت کنند و تا حد ممکن از آب معدنی و غذاهای خانگی یا کنسروها استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان