//
کدخبر: ۱۷۰۸۷۸ //
دکتر پاینده رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع):

پیوند هاپلو در بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد

پیوند «هاپلو» برای اولین بار در بخش پیوند مغز استخوان مجتمع بیمارستانی ‌امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد

پیوند هاپلو در بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهرداد پاینده رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) گفت:پیوند مغز استخوان در حقیقت جایگزین کردن مغز استخوان سالم با یک مغز استخوان ناسالم است.

پاینده افزود:اگر مغز استخوان به خوبی نتواند سلول های خونی را برای بدن فراهم کند باید با یک مغز استخوان سالم جایگزین شود، به این عمل پیوند مغز استخوان می گویند که برای درمان بسیاری از بیماری ها که مغز استخوان فرد را درگیر می کند مانند تالاسمی و سرطانها استفاده می شود.

وی افزود:در پیوند هاپلو سیستم ایمنی دهنده و گیرنده علیه همدیگر وارد واکنش قوی ایمنی می شوند و این اتفاق عوارض پیچیده و سنگینی ایجاد می کند و بدین علت انجام این نوع پیوند کاری بسیار دشوار می باشد که خوشبختانه برای اولین بار در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد.

رییس بخش پیوند مغز استخوان تصریح کرد:این عمل روز دوشنبه ششم هفته جاری برای اولین بار برای خانمی 47 ساله با سرطان خون حاد (AML)  در بخش پیوند مغز استخوان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) انجام شد.

پاینده در ادامه گفت:در بخش پیوند مغز استخوان مجتمع بیمارستانی امام رضا به عنوان تنها مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور تاکنون بیش از 100 پیوند مغز استخوان انجام شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۸۷۸ //
ارسال نظر
 
  • دلفانی

    درود بر دکتر پاینده
    خدا قوت دانشم ند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان