//
کدخبر: ۵۶۸۸ //

نجات جان ۲ مادر و ۲ بچه شیرخوار توسط اورژانس هوایی کرمانشاه

کارشناس دبیرخانه کارگروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نجات جان 2 مادر باردار و 2 بچه شیرخوار در منطقه 'سرفیروزآباد' کرمانشاه توسط اورژانس هوایی استان در روز یکشنبه خبر داد.

نجات جان 2 مادر و 2 بچه شیرخوار توسط اورژانس هوایی کرمانشاه

به گزارش فرتاک نیوز،اکبر آزادی افزود: اورژانس هوایی استان کرمانشاه امروز(یکشنبه) 2 مادر باردار و یک بچه شیرخوار هفت ماهه که به دلیل کاهش سطح هوشیاری به مشکلات گوارشی مبتلا شده بود و همچنین یک بچه پنج ماهه که دچار عفونت خونی شده بود را به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه منتقل کردند.

'سرفیروزآباد' یکی از بخش‌های تابعه شهرستان کرمانشاه حدود 27هزار تن جمعیت دارد.

تردد در بسیاری از مسیرهای استان کرمانشاه به دلیل بارش برف سنگین در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه با مشکل انجام شد و ارتفاع برف در برخی از مناطق به 35 سانتی متر رسیده است.

این مسوول در مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و وجود مه در برخی از مناطق استان امکان پرواز بالگرد و امداد رسانی هوایی در روزهای جمعه و شنبه امکان پذیر نبود و خدمات رسانی فوریت های پزشکی به مردم از طریق جاده انجام می شد.

او اظهار کرد: امروز و با مساعد شدن هوا، امدادرسانی توسط اورژانس هوایی به مادران باردار و کودکان بخش سرفیروزآباد انجام شد.

مسوول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به انجام 212ماموریت توسط اکیپ های فوریت های پزشکی استان در روزهای جمعه و شنبه هشتم و نهم بهمن در استان اشاره کرد و گفت: در این تعداد ماموریت 22مادر باردار به مراکز درمانی انتقال داده شد.

آزادی همچنین افزود: در این 2 روز اکیپ های فوریت های پزشکی به 46 مصدوم تصادفی و 166 مصدوم غیرتصادفی امداد رسانی کردند و 77 نفر را در محل درمان و 129 نفر را نیز به بیمارستان منتقل کردند.

او تعداد پایگاه های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در استان کرمانشاه را 54 پایگاه با 360 نفر تکنسین ذکر کرد.

بارش برف سنگین از بامداد جمعه در استان کرمانشاه آغاز شد و بیشتر نقاط استان را در برگرفته به طوریکه مدارس برخی از مدارس شهرستان های استان روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل بارش برف سنگین تعطیل شد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون تن جمعیت 14 شهرستان و 2 هزار و 400 روستا دارد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان