//
کدخبر: ۱۶۱۴۹۹ //

چرا نمک صورتی طرفدار پیدا کرده است ؟

ه علت کمیاب بودن تبلیغات زیادی در مورد شگفت انگیز بودن خواص درمانی نمک صورتی لحاظ شده است و امروزه ملیونها نفر مشتاقانه مایل به مصرف آن هستند.

چرا نمک صورتی طرفدار پیدا کرده است ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نمک صورتی در کشور پاکستان نزدیکی کوه هیمالیا از معادن نمک آن محل با دخالت دست استخراج می شود، از این نظر بسیاری آن را نمک صورتی هیمالیا می نامند.با توجه به تحقیقات انجام شده اگر نمک صورتی اصل باشد حدود ۹۸ درصد آن را کلرید سدیم در بر میگیرد و باقی آن نمک خالص می باشد که حاوی عناصری همچون پتاسیم، منیزیم و کلسیم می باشد، که این عناصر رنگ شگفت انگیزی به این نمک می بخشند. این نمک را هم به صورت خوراکی برای آشپزی استفاده میکنند و در بعضی کشورها از آن ظروف یا آباژور میسازند و با آن ماسک های جذابی برای پوست میسازند.

خواص غیردرمانی نمک صورتی

دلایل بسیار خوبی وجود دارد که در آشپزخانه خود به جای نمک معمولی از نمک صورتی استفاده بفرمایید از این رو ما به چند مورد از خواص نمک صورتی میپردازیم، اولا استفاده از نمک صورتی حتما غذای شما را خوش طعم تر از قبل میکند و جالب است بدانید نمک صورتی به علت شوری بالایی که به صورت ذاتی نسبت به نمک معمولی دارا می باشد باعث کاهش مصرف نمک در غذا میشود، همچنین استفاده ازنمک صورتی هیمالیا مواد معدنی سالمی را به بدن ما منتقل می کند که باعث متعادل کردن PH بدن، ثابت شدن سطح آب بدن و بهبود عمل هضم غذا میشود. نمک هیمالیا نه تنها به صورت خوراکی استفاده میشود بلکه همینطور قابلمه هایی از این جنس ساخته میشود برای طبخ غذا که خاصیت های خاص خود را دارا می باشد. از این نمک برای ساختن آباژور نیز استفاده میشود چرا که روشن شدن این سنگ موجب تصفیه هوا می شود. در ادامه به خواص درمانی نمک صورتی می پردازیم.

خواص درمانی نمک صورتی

نمک صورتی خواص زیادی بر روی پوست و مو دارد این نمک به علت دارا بودن خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی، تاثیر به سزایی برای درمان آکنه، جوش صورت دارد، همچنین این نمک یک لایه بردار قوی یا اسکراب به حساب می آید که حتی برای بسته شدن منافذ بازپوست تاثیر به سزایی دارد. این نمک برای از بین بردن بوی بدن نیزمناسب می باشد همچنین در بعضی موارد برای ازبین رفتن شوره سر استفاده میشود. نمک صورتی هیمالیا به این علت که مواد معدنی زیادی را دارا می باشد مقدار ترشح هرمون سروتونین را افزایش می دهد که این مسئله از میگرن جلوگیری می کند. طبق مطالعات انجام شده نمک دریایی هیمالیا برای سسیستم تنفسی بسیار مفید بوده و همچنین برای پاک سازی ریه ها و آسم کمک به سزایی می کند برای مطالعه درمان قطعی آسم با سایت دانشجو همراه باشید. از دیگر خواص درمانی نمک صورتی میتوان از درمان سینوزیت، تعادل اسید و باز بدن، سلامت دندانها، از بین بردن بی خوابی و درمان استرس و افسردگی نام برد.

عوارض و مضرات نمک صورتی

مقابل خواص درمانی نمک صورتی، نمک هیمالیا نیزمانند هرعنصر دیگری دارای مضراتی می باشد، طبق تحقیقات انجام شده مصرف بیش از حد این نمک به علت مقادیربالای سدیم ممکن است باعث فشار خون بالا بشود و همچنین بهتر است بدانید طبع نمک دریایی هیمالیا نرم و خشک می باشد. زیاده روی در مصرف این نمک برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، کلیوی و سیروز کبد اصلا توصبه نمیشود. با اینکه نمک هیمالیا فواید فراوانی برای بدن انسان دارد اما همچنان بسیاری از منابع تحقیقاتی مصرف روزانه آن را به آن علت که فاقد ید می باشد توصیه و تایید نمی کنند، از این رو بهتر است پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت نمایید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: عصرشهرند
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۴۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان