//
کدخبر: ۱۶۰۶۵۱ //

«حافظ محب الله» عضو ارشد طالبان در پاکستان دستگیرشد

برخی رسانه های پاکستانی از دستگیری «حافظ محب الله» از اعضای ارشد گروه طالبان و وزیر پیشین امور دینی این گروه در سال 1992 در شهر پیشاور پاکستان دستگیر شده است.

«حافظ محب الله» عضو ارشد طالبان در پاکستان دستگیرشد
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای خبری اکسپرس تریبیون پاکستان شامگاه سه شنبه در خبری اعلام کرد:«حافظ محب‌الله» که در زمان حکومت طالبان بر افغانستان و تا پیش از سال ۲۰۰۱ وزیر امور دینی این دولت بود و چندین سال در شهر پیشاور زندگی می‌کرد، در این شهر پاکستان بازداشت شده است.

بر اساس این خبر، هدف از این دستگیری همزمان با ساعتی پیش از ورود زلمای خلیل زاد به کابل، اعمال فشار بر طالبان برای دیدار با زلمای خلیل زاد در دور جدید سفرهای منطقه ای وی به ویژه سفر هفته جاری وی به پاکستان یا مهم‌تر از آن، موافقت با دیدار با نمایندگان رئیس‌جمهوری افغانستان بوده است.

به گزارش ایرنا زلمای خلیل زاد نماینده ویژه ترامپ در امور صلح افغانستان که قرار بود امروز سه شنبه به همراه آلیس ولز نماینده ویژه امریکا در امور آسیای جنوبی به پاکستان سفر کند، پس از سفر به چین به کابل رفته است.

قرار است خلیل زاد در سفر پنج روزه خود به پاکستان به همراه آلیس ولز، با مقامات عالیرتبه این کشور در خصوص مذاکرات صلح افغانستان، خروج آمریکا از افغانسان و دیگر موضوعات دوجانبه گفت و گو کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان