//
کدخبر: ۱۲۴۰۰۱ //

آمریکا کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به پاکستان را لغو کرد

وزارت دفاع آمریکا با انتقاد از آنچه که عدم همراهی پاکستان با راهبرد آمریکا در منطقه خواند، بسته حمایتی 300 میلیون دلاری اختصاص یافته به این کشور را لغو کرد.

 آمریکا کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را لغو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 از تارنمای خبری هیل، این مبلغ بخشی از بسته پیشین اختصاص یافته به پاکستان است که دولت ترامپ آن را در ابتدای سال جاری معلق کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان گفت که این اقدام، نتیجه سرخوردگی از «عدم اقدام» اسلام‌آباد علیه گروه‌هایی همچون طالبان و شبکه حقانی بوده است.

روابط آمریکا - پاکستان از زمان روی کار آمدن ترامپ به شدت افت کرده است. وی بارها پاکستان را به پناه دادن به تروریست ها متهم کرده است.

اسلام‌آباد اما این اتهام‌ها را نپذیرفته است و ادعای حمایت از جنگ 17 ساله در افغانستان را رد می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع آگاه نوشته است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در ماه‌های گذشته اجازه داشته کمک‌های مالی به پاکستان را از سر بگیرد، اما از این کار خودداری کرده است.

با احتساب بسته لغو شده امروز، مجموع مبلغی که آمریکا به پاکستان اختصاص داده، اما از پرداخت آن منصرف شده است، به 800 میلیون دلار می رسد.

اقدام روز شنبه دولت ترامپ پس از آن صورت می گیرد که این دولت کمک های مالی خود به آژانس امداد رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) را هم قطع کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان