//
کدخبر: ۷۸۶۲۸ //

اعلام آمادگی طالبان برای گفت‌وگو با آمریکا

گروه طالبان روز دوشنبه 26 فوریه با نشر اعلامیه‌ای آماده‌گی‌‌شان را برای گفت‌وگوهای صلح با امریکا اعلام کردند.

اعلام آمادگی طالبان برای گفت‌وگو با آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 شبکه خبری "طلوع نیوز"، طالبان در این اعلامیه از مقام‌های امریکایی خواستند تا برای حل بحران افغانستان، باید با دفتر سیاسی این گروه گفت‌وگوهای رو در رو داشته باشند.

 

در اعلامیه طالبان آمده است: "جنگ انتخاب ما نیست، بلکه بر ما تحمیل شده ‌است. برای پایان‌دادن به اشغال، ما خواهان حل مسالمت‌آمیز برای مسألۀ افغانستان هستیم".

 

حکومت افغانستان از تصمیم طالبان مبنی بر در خواست مذاکرات صلح با امریکا حمایت کرد اما تاکید کرده است که هر گونه مذاکرات صلح با طالبان باید با مدیریت و رهبری این کشور باشد.

 

این درحالی است که اخیرا پس از افزایش حملات طالبان بر شهرهای افغانستان و رد مکرر گفت‌وگوهای صلح از سوی این گروه، حکومت این کشور اعلام کرده بود که طالبان زندانی اعدام خواند شد و تصمیم گرفت تا دفتر سیاسی طالبان در قطر را با هماهنگی قطر بسته کند.

 

پس حملات خونین اخیر در کابل پایتخت افغانستان رییس جمهوری این کشور بر انتقام‌گیری از طالبان تاکید کرد و به گونۀ تلویحی از پاکستان به عنوان عامل این حملات یاد کرد.

 

وی در نشستی گفت: " شدت حمله به علت ناکامی ما نیست، هر زمانی که امید صلح در افغانستان شکل می‌گیرد، پاکستان منافع خودرا در خطر می‌بیند".

 

محمد اشرف غنی گفت: "طالبانی که دست به جنگ و کشتار می‌زنند، دیگر عضو جامعه افغانستان نیستند و با حملۀ اخیر در کابل، مسیر آنان روشن شد".

 

با این همه، وی گفت که درِ گفت‌وگوهای صلح به روی طالبانی که از جنگ دست می‌کشند، باز است.

 

به گفته وی، باید نخست چارچوب و معیارهای صلح به گونۀ واضح روشن ساخته شوند؛ از جمله آیندۀ مخالفان که در برابر حکومت می‌جنگند.

 

رییس جمهوری افغانستان تاکید کرد که گفت وگوهای صلح باید در سه مرحله اجرایی شود و باید مرحله‌های نخست و دوم آن، کاملأ بین الفغانی باشند:"مرحلۀ آماده‌گی مذاکرات و مرحله مذاکرات باید بین الفغانی باشند؛ متحدین ما خبر باشند اما دخیل نه، مرحله سوم – توافق و شاهد بودن در سند – آنان دخیل باشند".

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان