//
کدخبر: ۴۸۴۲۴ //
نیکلسون اعلام کرد؛

مذاکرات سری واشنگتن- اسلام آباد برای انجام عملیات در خاک پاکستان

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که برای تصمیم گیری جهت انجام عملیات ضد تروریستی در خاک پاکستان مذاکراتی بین اسلام آباد و واشنگتن پشت درهای بسته صورت گرفته است.

مذاکرات سری واشنگتن- اسلام آباد برای انجام عملیات در خاک پاکستان
به گزارش فرتاک نیوز،

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده عمومی نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری طلوع افغانستان گفت که در کنار افزایش فشارها در داخل افغانستان باید فشار بیرونی بر پایگاه های مخالفان افغانستان از جمله طالبان نیز وجود داشته باشد.

 

 وی همچنین گفت که گفتگوهای دیپلماتیک با روسیه، ایران و سایر کشورهای همسایه افغانستان می‌تواند زمینه ساز برای مذاکرات صلح باشد.

 

ژنرال نیکلسون در پاسخ به سؤالی که بر اساس استراتژی جدید آمریکا آیا در خاک پاکستان عملیات صورت می‌گیرد یا خیر، گفت که صحبت‌ها در این مورد بین واشنگتن و اسلام آباد و در پشت در های بسته صورت گرفته‌است.

 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ۴ روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هنگام اعلام استراتژی جدید خود برای افغانستان، پاکستان را منبع گسترش افراطی گری و خشونت در برخی کشورها خواند و گفت که آمریکا درباره وجود پایگاه‌های امن ترویست ها در پاکستان خاموش نخواهد نشست.

 

وی همچنین گفت که تروریست ها در هر جایی که باشند مورد حملات آمریکا و ناتو قرار خواهند گرفت.

 

 وی پیش از این نیز طی گفتگویی با شبکه خبری بی بی سی اعلام کرده بود که تا ۲ سال آینده گروه طالبان تمام مناطقی که اکنون زیر کنترل آنها است را از دست خواهند داد.

 

وی تصریح کرد: در استراتژی جدید آمریکا جدول زمانی تعیین نشده و نیروهای بین‌المللی تا زمان ریشه‌کن کردن تروریست‌ها در افغانستان می‌مانند.  

 

این فرمانده آمریکایی افزود که با افزایش میزان حمایت بین‌اللملی از نیروهای دولتی افغانستان، گروه طالبان چاره‌ای جز حاضر شدن در پای میز مذاکره ندارد.

 

  نیکلسون تاکید کرد که روند صلح باید تحت رهبری دولت افغانستان باشد و ارزش‌های حقوق بشری و قانون اساسی نیز در آن حفظ شود.  

 

وی همچنین گفت که گروه داعش در شرق افغانستان نابود شده و آنها سعی دارند که با توسل به فعالیت‌های تروریستی از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان در مساجد حضور خود را به نمایش بگذارند.  

 

فرمانده کل ناتو در افغانستان درباره وجود پایگاه های امن گروه طالبان و شبکه حقانی در پاکستان گفت که  آمریکا و پاکستان در این مورد مذاکراتی سری را آغاز کرده‌اند و ایالات متحده خواهان همکاری پاکستان در مبارزه با تروریسم است.  

 

 وی افزود که هرچند دولت دونالد ترامپ به قربانی‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم ارج گذاشته و در پی روابط خوب با این کشور است، اما این روابط خوب به این معنی نیست که پایگاه های امن تروریست ها در این کشور کشور فعال باشند و از پاکستان به نیروهای آمریکایی و نیروهای دولتی افغانستان حمله شود.

 

 

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان