//
کدخبر: ۱۴۵۹۹۸ //

اتهام مجدد ترامپ به پاکستان و واکنش اسلام آباد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر پاکستان را به اهمال در قبال مبارزه با تروریسم متهم کرد و گفت: آنها هیچ کاری برای ما نکردند. این اتهام آمریکا در حالی است که مقامات اسلام آباد وجود هر نوع پناهگاهی برای تروریست ها در این کشور را رد می کنند.

 اتهام مجدد ترامپ به پاکستان و واکنش اسلام آباد
به گزارش فرتاک نیوز،

«دونالد ترامپ» در گفت و گو با «فاکس نیوز» با ادعای اینکه واشنگتن میلیاردها دلار کمک نظامی و غیر نظامی اسلام آباد کرده است، دولت پاکستان را به حمایت از «اسامه بن لادن» (رهبر پیشین گروه القاعده ) متهم کرد.

وی گفت : با توجه به اینکه اسامه بن لادن درست در نزدیکی آکادمی ارتش (شهر ابیت آباد پاکستان) زندگی می کرد همه می دانستند که وی در آنجا به سر می برد.

اسامه بن دلان سال 2011 میلادی در یک عملیات کماندویی نیروی دریایی ارتش آمریکا در مخفیگاهش در شهر ابیت آباد کشته شد و ارتش آمریکا جسد اسامه بن لادن را پس از هلاکت به اقیانوس انداخت.

دولت وقت پاکستان با محکوم کردن حمله نظامیان آمریکایی در عمق خاک این کشور، آن را نقض تمامیت ارضی کشورش خواند و اعلام کرد که هیچگاه از پناهگاه اسامه بن لادن خبری نداشه است.

ترامپ در ادامه سخنانش با موضوع پاکستان افزود: ما سالانه یک میلیارد و 300 میلیون به عنوان کمک بلاعوض به پاکستان پرداخت می کردیم، در حالی که اسامه نه تنها در پاکستان زندگی می کرد بلکه از وی حمایت نیز می شد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: ما هیچ کاری از آنها (دولت و ارتش پاکستان) نخواستیم که برای ما انجام دهند، من به این کمک ها پایان دادم زیرا که آنها (دولت پاکستان) هیچگاه کاری برای ما انجام ندادند.

ترامپ در روز نخشت ماه ژانویه سال 2018 نیز با اعلام قطع کمک های نظامی به پاکستان گفته بود که دولت آمریکا طی 15 سال گذشته در اقدامی احمقانه به دولت پاکستان 33 میلیارد دلار در جنگ با تروریسم کمک کرد در حالی که آنها هیچ کاری نکردند.

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر وقت پاکستان در واکنش به سخنان ترامپ گفته بود: کمک های آمریکا به پاکستان طی یک مکانیسم از پیش تعریف شده صورت می گرفت که بر اساس آن آمریکا باید هزینه های جنگ با تروریسم را به دولت و ارتش پاکستان پرداخت می کرد.

ترامپ در ادامه سخنانش گفت: دولتمردان پاکستان رهبران ما را احمق فرض می کردند آنها از یک سو پول ما را می گرفتند و از سوی دیگر پناهگاه های امن در اختیار تروریست های متواری افغانستان قرار می دادند . از این به بعد دیگر این اتفاق تکرار نخواهد شد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا با اعلام قطع کامل کمک های این کشور به پاکستان گفته بود: این اقدام به دلیل همکاری نکردن پاکستان با ما در جنگ با تروریسم صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از آن، در بیانیه ای اعلام کرد: تا زمانی که پاکستان اقدامی علیه طالبان و گروه حقانی در خاک خود انجام ندهد ما کمک هایمان را به پاکستان همچنان مسدود می کنیم.

دولت آمریکا با تدوین جدید راهبرد امنیت ملی این کشور سیاست اعمال فشار به اسلام آباد برای انجام اقدامات بیشتر علیه تروریسم را در دستور کار خود قرار داده است.

به ادعای دولتمردان آمریکایی گروه های تروریستی در خاک پاکستان امنیت سربازان آمریکایی و غربی را در خاک افغانستان به خطر می اندازند.

در راستای همین سیاست، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در آخرین سفرش به افغانستان ضمن هشدار به دولت و ارتش پاکستان بار دیگر از اسلام آباد خواست که از پناه دادن به تروریست ها خودداری کند.

دولت پاکستان با انکار وجود هر نوع پناهگاه امن برای تروریست ها در خاک خود از نیروهای آمریکایی خواسته است علیه گروهک تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان اقدامات قاطع انجام دهند.

ارتش پاکستان اعلام کرده گروهک ترویستی تحریک طالبان پاکستان در مناطق مرز ی و در خاک افغانستان دارای پناهگاهای امن هستند.

این گروهک تروریستی مسئولیت صدها عملیات تروریستی در خاک پاکستان را بر عهده گرفته است.

البته «شیرین مزاری» وزیر امرو حقوق بشر پاکستان امروز دوشنبه در واکنش به ادعاهای ترامپ، گفت که سیاست ایالات متحده با منافع استراتژیک پاکستان همخوانی ندارد و جنگ های پس از 11 سپتامبر، باعث مرگ و نابودی پاکستان شد.

«خواجه محمد آصف» وزیر پیشین امور خارجه پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز نیز با انتشار پیامی در توییتر، گفت:ما برای اقداماتی که برای آمریکایی ها انجام دادیم، الان بهای خون آن را پس می دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۹۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان