//
کدخبر: ۱۵۱۷۲۶ //

اگر این حس را دارید نشانه سلامت مغز شماست

​آیا شما هم جزء انسان هایی هستید که همیشه فکر می کنند سنی کمتر از سن واقعی خود دارند؟ اگر این چنین است باید خبر خوبی را به شما بدهیم.

اگر این حس را دارید نشانه سلامت مغز شماست
به گزارش فرتاک نیوز،

تحقیقات جدید نشان داده اند که این نشانه سلامت مغز شماست. چنانچه شخصی حس کند که مسن تر از سن واقعی اش می باشد، باید روش زندگی خودش را مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به اسکن مغز، اگر از سن واقعی خود جوانتر هستید، این نشانه سلامت مغزی شماست. با ما همراه باشید تا به بررسی نتایج این تحقیق بپردازیم.

 نشانه های سلامت مغز در تحقیقات جدید

مغز پیچیده ترین عضو در بدن انسان است. با اینکه دانشمندان علوم مغز و اعصاب، درباره مسئولیت هر یک از نیمکره های مغز به طور کامل اطلاعات دارند، اما مسائلی وجود دارند که هنوز به صورت یک راز باقی هستند مانند اینکه به چه علت گروهی از افراد به آلزایمر مبتلا می شوند. اطلاعات نادرست بسیاری درباره مغز وجود دارد. اما آنچه که مسلم است این می باشد که جوان و سالم نگه داشتن مغز، واجب و حیاتی است و همچنین انجام بعضی از تمرینات، می تواند اثرات پیری و کهولت سن را بهبود ببخشد.

سلامت مغز

براساس تحقیقات جدیدی که صورت گرفته، راز های دیگری مبنی بر اینکه مغز خود را جوان نگه دارید، وجود دارد و همه چیز بستگی به ذهنیت شما دارد.

جین یونگ چی، از دانشگاه ملی سئول در کشور کره، ارتباط بین سن ذهنی و واقعی مغز را مورد بررسی قرار داد. او و تیم تحقیقاتیش، از  68  نفر از افراد سالم بین سنین 59 تا 84 ساله، MRI  مغزی گرفتند تا مقدار ماده خاکستری در مناطق مختلف مغز را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

شرکت کنندگان در این تحقیق، درباره اینکه سن آنها چقدر بوده و اینکه به چه میزان احساس جوانی یا پیری می کنند و نیز توانایی های شناختی و سلامتی خود را در قالب یک پرسشنامه، مورد ارزیابی قرار دادند.

افرادی که ادعا می کردند بیشتر از سن خود، احساس جوانی می کنند، امتیاز بهتری در آزمون حافظه کسب کردند گذشته از این، آنها، سالم تر به نظر می رسیدند و علائم افسردگی در آنها بسیار کمتر دیده می شد.

افرادی که احساس جوانتری داشتند، حجم ماده خاکستری مغزشان، در قسمت قدامی برآمدگی های چین خورده مغز و همچنین در قسمت چین خوردگی مغز مربوط به گیجگاه که با مهارت های زبان و گفتار و صدا در ارتباط است، زیاد بود.

جین یونگ چی، می گوید: “ما به این موضوع پی بردیم که  افرادی که احساس جوانی می کنند، ساختار مغز جوانتری نیز دارند.”

“مهم تر از همه این مسئله است که اگر در عواملی مانند شخصیت، سلامت ذهنی، علائم افسردگی و یا نوع عملکرد شناختی، اختلاف و تفاوتی به وجود بیاید، اما باز هم این حس جوان ماندن از بین نمی رود.”

پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند که آیا یک مغز جوانتر می تواند عهده دار مسئولیت سن ذهنی یک فرد باشد یا خیر، ولی تصور آنها بر این پایه قرار دارد که افرادی که احساس پیری می کنند، از روند پیر شدن مغزشان اطلاع دارند.

تعبیر دیگری که در این مورد میتوان ارائه کرد این است که افرادی که احساس جوانتری دارند، فعالیت فیزیکی و ذهنی بیشتری دارند و همین موضوع، باعث می شود زندگی مهیجی را تجربه کنند که در نتیجه باعث بهبود سلامت مغز آنها می شود.

افرادی که احساس پیری می کنند ممکن است این واقعیت مربوط به سن خودشان را پذیرفته باشند و در نتیجه حالت سرزندگی و شادابی خود را از دست بدهند که این حالت می تواند بر توانایی های شناختی آنها ضربه شدیدی وارد سازد.

جینگ یونگ چی می گوید: “اگر فردی، احساس کند که از سن واقع اش، پیرتر است، وجود این حس، علامتی است برای سنجش شیوه زندگی و عادت ها و فعالیت هایش که باعث می شوند به روند پیری مغز کمک کنند و در نتیجه فرد می تواند مراقبت های لازم را برای داشتن مغزی سالم، انجام دهد.”

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان