//
کدخبر: ۱۳۱۹۶۸ //

۱۴ دلیل که باعث حمله قلبی می شوند+ علائم

حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است . از آنجا که اکثر این مرگ و میر ها بدلیل بیماری های کروناری قلبی می باشند، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است . هیچگاه مشکلات قلبی را فراموش نکنید چرا که موضوع آنها چیزی غیراز مرگ و زندگی نمی باشد .

14 دلیل که باعث حمله قلبی می شوند+ علائم
به گزارش فرتاک نیوز،

 حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است . از آنجا که اکثر این مرگ و میر ها بدلیل بیماری های کروناری قلبی می باشند، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است . هیچگاه مشکلات قلبی را فراموش نکنید چرا که موضوع آنها چیزی غیراز مرگ و زندگی نمی باشد .

برای مثال آگاهی شما در مورد علایم هشدار دهنده حمله قلبی باید زیاد باشد، چرا که شمارا در کمک به خودتان و نزدیکانتان توانمندتر می کند . واکنش و عملکرد سریع باعث نجات بسیاری از زندگی ها می شود.

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند . اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه میباشند. در این قسمت برخی از علایم حمله قلبی ذکر می شوند: احساس ناراحتی ، فشار ، پری یا درد در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه به طول انجامیده یا رفع شده و دوباره بر گردد .

علائم حمله قلبی

نشانه های فردی که دچار حمله قلبی شده است چه می باشد؟

۱- احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد

بسیاری از افرادی که  دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.

۲- احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت

این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو ، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم ها می باشد.

۳- تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

۴- عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد،  زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند

۵- خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نمی باشد.

۶- احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد  دست می دهد.

۷- تهوع و استفراغ (احساس بیمارشدن معده)

خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.

اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در  فردی مشاهده کردید که بیش از ۵ دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد.

 چه چیزی سبب حمله قلبی می شود ؟

یک حمله کروناری (حمله قلبی )‌ زمانی رخ می دهد که جریان خون به ناحیه ای از قلب قطع می شود (اغلب توسط یک لخته خون). این حالت اغلب بدین دلیل رخ می دهد که سرخرگهای تامین کننده خون عضلات قلب بدلیل رسوب چربی ، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شود ، بتدریج ضخیم تر ، سفت تر و تنگ ترمی شوند.

اگر پلاک جدا شود و لخته خون تشکیل گردد، جریان خون دچار انسداد شده و حمله قلبی رخ می دهد .بنابراین کم کم عضله قلبی که توسط رگ مزبور خونرسانی می شود، می میرد . هر چه که مدت زمان انسداد سرخرگ طولانی تر باشد ،آسیب بیشتر می شود. زمانیکه عضله قلبی بمیرد، آسیب قلبی دایمی خواهد بود .

پسوریازیس

در برخی بیماران مبتلا به پسوریازیس در مقایسه با مبتلایان به دیابت خطر حمله قلبی بیشتر می شود.

اغلب مبتلایان به این بیماری در مرحله حاد احتمالاً سیگاری اند و اضافه وزن و فشار خون بالا دارند. این بیماری که عامل خطری مستقل به حساب می آید نوعی اختلال خود ایمنی است که التهاب مزمن و سرانجام حمله قلبی ایجاد می کند.

آشفتگی روابط خانوادگی

رابطه نامناسب با همسر می تواند برای قلب مضر باشد و احتمال حمله قلبی را به ۳۴ درصد افزایش دهد.

پایین بودن کلسترول مفید خون

محققان دانشگاهی رابطه کلسترول مفید و موارد عمده سکته قلبی ۷ هزار فرد را بررسی کردند و دریافتند پایین بودن کلسترول مفید پس از بیماری قلبی و سن سومین نشانه برای پیش بینی سکته قلبی است. سکته قلبی در جوانان اغلب به علت پایین بودن کلسترول مفید است که با ورزش و کاهش وزن مهار می شود.

مشکلات کلیوی

نتایج بررسی بیماران هلندی نشان می‌دهد، مشکلات کلیوی خطر حمله قلبی را به طور چشمگیری بالا می برد. بررسی دیگری نیز روی ۱۰ هزار مرد نشان داد، مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی، نسبت به دیگران دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

توقف ناگهانی مصرف آسپرین

بررسی های متعددی نشان می دهد، بیماران قلبی، حداقل به مدت یک هفته پس از متوقف کردن مصرف آسپرین یا داروهای غیراستروئیدی، در معرض خطر بالای حمله قلبی قرار دارند. اگر بیماری قلبی دارید یا در معرض خطر این بیماری قرار دارید و قصد دارید دیگر آسپرین مصرف نکنید بهتر است این کار را به تدریج و تحت نظارت پزشک انجام دهید.

درمان هورمونی سرطان پروستات

درمان هورمونی سرطان پروستات، احتمال مرگ ناگهانی بر اثر حمله قلبی را افزایش می دهد. محققان دانشگاه پزشکی هاروارد می گویند اگرچه این کشف ارتباط مستقیم عوامل یاد شده را تأیید نمی کند اما هنگام درمان برای سرطان پروستات باید در نظر گرفته شود.

آنتی بیوتیک

نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۲ محققان نشان می‌دهد آنتی بیوتیک رایج به نام اریترومایسین با احتمال بروز حمله قلبی به ویژه در بیماران قلبی ارتباط دارد.

مکمل های کلسیم

تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ روی ۲۳ هزار نفر انجام گرفت نشان داد افرادی که مکمل های کلسیم مصرف می کنند نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

برای دریافت کلسیم، پزشکان مصرف ماهی چرب هفته ای ۲ بار و مواد غذایی حاوی کلسیم و برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید را توصیه می کنند.

عفونت

اگر به آنفلوآنزا یا عفونت تنفسی مبتلا هستید، احتمال حمله قلبی برای شما ۵ برابر بالاتر است.

افسردگی

به گفته محققان ارتباط افسردگی و حمله قلبی ثابت شده است.

بیماری لثه

افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند نسبت به افرادی که دندان سالمی دارند، ۲۵درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار می گیرند.گمان برده می شود، باکتری های موجود در دهان می تواند التهاب مزمن ایجاد کند.

دیابت

تقریباً اغلب بیماران دیابتی از مشکلاتی مانند قطع عضو یا از دست دادن بینایی نگرانند اما یکی از بزرگ ترین خطرهایی که با آن مواجهند، بیماری قلبی است.

دیابتی ها نسبت به همسن و سال هایشان که دیابت ندارند ۲ تا ۴ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. خوشبختانه تغذیه سالم و ورزش، احتمال کاهش خطر بیماری افراد دیابتی را بالا می برد.

فشار کاری

بررسی های محققان انگلیسی در سال ۲۰۰۵ نشان می دهد، فشار کاری خطر بروز حمله قلبی را ۲۳ درصد افزایش می دهد.

شهرنشینی

محققان آلمانی می گویند: قرار گرفتن در معرض ترافیک سنگین چه وسیله نقلیه شما خودرو باشد چه دوچرخه یا وسیله نقلیه عمومی، احتمال حمله قلبی را دو برابر افزایش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۹۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان