//
کدخبر: ۱۰۹۲۲۵ //

این میوه برای کاهش اشتها معجزه می کند

اگر به فکر لاغری هستید یکی از مهمترین مسایل کاهش اشتها است که به چربی سوزی و تناسب اندام کمک بسیاری می کند.

 این میوه برای کاهش اشتها معجزه می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مصرف میوه یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن یک رژیم لاغری مناسب و کاهش اشتها و وزن است. اگر می خواهید اشتهایتان در طول روز کاهش پیدا مند بهترین گزینه برای میان وعده، میوه است. میوه ها کم کالری و سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین ها و ... هستند. در این مطلب میوه هایی که برای کاهش اشتها فوق العاده هستند را به شما معرفی می کنیم.

سیب

هر سیب به اندازه تقریبی یک شیرینی کوچک کالری دارد و به همان اندازه نیز از الیاف برخوردار است.

دانشمندان برزیلی طی پژوهشی دریافتند افرادی که در روز فقط سه سیب می خورند بیش از کسانی که روزانه فقط سه شیرینی سالم مصرف می کنند، وزن کم می کنند. اما پوست سیب نباید کنده شود. این پژوهش ها نشان می دهد که بین اسید اورسولیک موجود در پوست سیب و خطر چاقی رابطه ای معکوس وجود دارد.

هندوانه

هندوانه کم کالری است و حاوی آب زیاد است. این بدان معنی است که شما میتوانید دو فنجان هندوانه بخورید که کمتر از 100 کالری دارند و همزمان معده شما نیز احساس پری میکند، درست شبیه وقتی که غذا خورده اید. چون این میوه حاوی بیش از 90 درصد آب است. اگر به دنبال کاهش کالری مصرفی روزانه خود هستید، اضافه کردن هندوانه به رژیم غذایی خود، یک حرکت هوشمندانه است. هر وقت احساس کردید نیاز به یک میان وعده دارید، از آن لذت ببرید. به این ترتیب از مواد غذایی با کالری بالا پرهیز کرده و از طعم شیرین آن لذت برده و نیاز به طعم شیرین را در ذائقه خود کاهش می دهید.

کدو حلوایی

حتی پس از پختن، 88 درصد وزن کدوحلوایی را آب تشکیل می دهد. بنابراین معده را پر کرده و جای کمی برای کالری های اضافی می گذارد. از آنجا که 3 درصد آن را الیاف تشکیل می دهد، پس منبع خوبی برای کسب الیاف مورد نیاز بدن است.

شاه بلوط

شاه بلوط از همه خواص آجیل ها برخوردار است، بی آن که کالری یا چربی موجود در آنها را داشته باشد. شاه بلوط نیز سرچشمه خوبی برای پروتئین، الیاف و ویتامین E است. ولی بالعکس دیگر آجیل های درختی، از ویتامین ث هم به حد زیادی برخوردار است.

گریپ فروت

گریپ فروت برای جبران کالری به شما کمک میکند. یک گریپ فروت معمولی فقط 80 کالری دارد و مثل هندوانه بیشتر از 90 درصد آن آب است. میتوانید آن را بریده و با یک شیرین کننده بدون کالری بپزید وهمه چیز آن را بخورید. آنوقت دیگر تمایلی به خوردن هیچ چیز نداشته و کاملا سیر خواهید بود. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که ترکیبی از گریپ فروت به نام “نارینگین” میتواند باعث کاهش قند خون شده و در نهایت منجر به کاهش وزن شما شود.

 پرتقال

اگر گریپ فروت انتخاب شما نیست، یا بنا به دلایل پزشکی نمیتوانید از آن استفاده کنید، هنوز هم خوش شانس هستید. پرتقال نیز میوه ای شگفت انگیز برای کاهش وزن است. پرتقال دارای فیبر و محتوای آب است. این میوه به شما کمک میکند تا احساس پری کامل داشته باشید. یکی از چیزهای عالی که در مورد پرتقال وجود دارد این است که در همه فصلها تقریبا نوعی از آن وجود دارد، و هیچ راهی نیست که نتوانیم آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. یک پرتقال کامل را به عنوان یک میان وعده بخورید، یا از بخش های نارنجی رنگ مغز آن در سالاد خود استفاده کنید.

گلابی

گلابی سرشار از الیاف و مملو از ویتامین ث است. نتایج گزارش های اخیر حاکی از آن است که مواد مغذی موجود در گلابی همچنین قابلیت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. به علاوه، مصرف گلابی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.

انجیر

انجیر تازه یا خشک سرشار از الیاف است، به میزان 4 گرم در هر 100 کالری. انجیر همچنین کلسیم زیادی دارد که برای سوخت و ساز بدن بسیار مفید است. انجیر در ضمن اشتیاق به مصرف قند را کاهش می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۹۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان