//
کدخبر: ۱۰۸۱۴۷ //

مواد غذایی قبل و بعد از باشگاه ورزشی

یکی از مشکلاتی که افرادی که به تازگی روی به ورزش آورده اند این است از چه مواد غذایی قبل و بعد از باشگاه ورزشی مصرف نماییم. در این مطلب به پاسخ این سوال می پردازیم.

مواد غذایی قبل و بعد از باشگاه ورزشی
به گزارش فرتاک نیوز،

ابتدا به خوراکی هایی که قبل از ورزش بهتر است آن ها را مصرف کنید می پردازیم سپس به غذاهای پس از ورزش می پردازیم.

قبل : ماست های مخلوط

ماست های مخلوط بسیار پر طرفدار هستند. می توانید قبل از ورزش همراه با تنقلات و میوه جات آن ها را نوش جان نمایید. ماست علاوه بر هضم راحت غذا باعث می شود که انرژی لازم را برای ورزش بدست آورید.

نان جو به همراه موز و دارچین

نان جو سرشار از کربن است و کربن نیز برای ورزش کردن بسیار حیاتی می باشد زیرا باعث می گردد انرژی لازم برای ورزش کردن را داشته باشد. علاوه بر آن ترکیب آن با میوه جان انرژی شما را نیز برای ورزش کردن افزایش خواهد داد. علاوه بر موز می توانید از دارچین سبز نیز استفاده کرد و طمع بهتری به تریکب خود بدهید.

آبمیوه

از ساده ترین موادی است که می توانید آن را تهیه کرد. کافی است که قبل از باشگاه آبمیوه خود را تهیه کرده و آن را بنوشید.

بعد از تمرین

شیر به همراه شکلات

شیرشکلاتی به دلیل خاصیت اشتها آوری به شما توصیه می شود. شیرشکلات به دلیل دارا بودن قند کافی, آب, کربن و پروتئین می تواند نوشیدنی کاملی برای پس از تمرین باشد.

ماهی قزل آلا همراه با سیب زمینی

ماهی قزل آلا به دلیل دارا بودن پپتید بیواکیتو می تواند باعث تنظیم انسولین بدن و هم چنین نقش زیادی در کاهش التهاب ایجاد کند. استفاده از سیب زمینی نیز به همراه ماهی توصیه می شود.

مرغ سوخاری به همراه سبزیجات

این ترکیب به دلیل دارا بودن پروتئین و کربوهیدرات برای پس از باشگاه مناسب است. می توانید همراه با سبزیجات و روغن زیتون از آن استفاده نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت یوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان