//
کدخبر: ۱۰۳۸۰۵ //

گیاهی که سلامت کبدتان را تضمین می کند!

زردچوبه برای سلامت کبد بسیار مفید است. این گیاه یک سم زدای طبیعی است.

 گیاهی که سلامت کبدتان را تضمین می کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

کبد بزرگترین و مهم ترین غده ی بدن است که وظیفه ی دفع سموم را به عهده دارد پس کارکرد صحیح آن لازمه ی ادامه ی حیات انسان می باشد. گیاهان دارویی از جمله مواد ی هستند که به بهبود عملکرد کبد کمک می کنند. یکی از این گیاهان، زردچوبه است که می توان آن را به دو صورت دمنوش و پودر استفاده کرد. در این مقاله به بررسی خواص چای زرد چوبه پرداخته شده است.

چای زردچوبه چیست؟

کورکومین دسترسی زیستی کمی دارد، یعنی بدن به سختی می‌تواند به این ترکیب دسترسی پیدا کرده و آن را جذب کند. به همین دلیل، مکمل زردچوبه که تضمین می‌کند مقدار زیادی کورکومین دارد، متداول است. چتی زردچوبه، که دم کرده‌ی ریشه‌ی آسیاب شده‌ی زرچوبه یا پودر زردچوبه است، یکی از موثرترین راههای مصرف این گیاه مفید است.

خواص چای زرد چوبه

سلامت کبد

زردچوبه برای سلامت کبد بسیار مفید است. این گیاه یک سم زدای طبیعی است.کبد از طریق تولید آنزیم‌ها، خون را تصفیه می‌کند و زردچوبه تولید این آنزیم‌های حیاتی بدن را افزایش می‌دهد. این آنزیم‌‌ها تجزیه‌شده و سموم داخل بدن را کاهش می‌دهند. مصرف منظم زردچوبه باعث مبارزه با چندین مشکل جدی کبدی مانند سیروز، هپاتیت و زردی می‌شود.

بیماری آلزایمر

آلزایمر نوعی زوال عقل است که اغلب در افراد سالخورده اتفاق می‌افتد. زردچوبه در جلوگیری و درمان بیماری آلزایمر موثر است زیرا با کمک به از بین بردن پلاک‌هایی که در مغز ایجاد می‌شود و بهبود جریان اکسیژن. به سلامت عمومی مغز کمک می‌کند. این ماده می‌تواند ایجاد یا پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.

کاهش کلسترول(LDL)

سطح بالای کلسترول بد (LDL) می‌تواند به مشکلات مختلف قلبی مانند حملات قلبی، سکته مغزی، تصلب شراین (گرفتگی عروق) و غیره منجر شود. به غیر از مصرف منظم داروهای مخصوص کاهش کلسترول، افزودن زردچوبه به رژیم غذایی شما باعث کاهش کلسترول بد (LDL) به طور طبیعی می‌شود.

درمان دیابت

امروزه دیابت یک بیماری بسیار شایع است، اما با اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی تان می‌توانید آن را کنترل کنید چون از خواص زردچوبه این است که سطح قند خون را متعادل می‌کند و سطح انسولین را کنترل می‌کند. مصرف منظم زردچوبه همچنین می‌تواند از ابتلا به دیابت نیز جلوگیری کند. با این وجود توصیه می‌شود قبل از استفاده از زردچوبه به عنوان داروی دیابت با پزشکتان مشورت کنید.

کاهش وزن

زردچوبه می‌تواند برای افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند بسیار مناسب باشد. زیرا یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه به بالا بردن تولید صفرا که یکی از مولفه‌های اصلی در تجزیه چربی‌هاست، کمک می‌کند. مصرف زردچوبه با افزایش میزان متابولیسم شما، چربی بیش از حد را کاهش می‌دهد و با افزایش سرعت سوخت و ساز بدن، کالری سریعتر می‌سوزد و لاغر می‌شوید.

درمان آکنه و جوش

آکنه و جوش همیشه باعث ناراحتی و عذاب افراد می‌شوند. زردچوبه در درمان و جلوگیری از آکنه و جوش بسیار موثر است. زیرا روغن اضافی پوست را از بین می‌برد و منافذ مسدود شده که عامل اصلی بروز جوش هستند را باز می‌کند. خاصیت ضد التهابی زردچوبه التهاب جوش و آکنه را کاهش می‌دهد و خاصیت آنتی باکتریایی آن باعث جلوگیری از بروز مجدد آکنه می‌شود.

از بین بردن موهای صورت

مخلوط زردچوبه و آرد ذرت می‌تواند یک اسکراب طبیعی و خمیری خانگی برای از بین بردن موهای زاید صورت باشد.

برای تهیه این خمیر دو قاشق زردچوبه، و دو قاشق آرد ذرت را در ۴ قاشق شیر گرم مخلوط کنید و این خمیر را روی پوست خود بگذارید و بانوک انگشتان تان به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. استفاده منظم ۴ هفته‌ای از این اسکراب تاثیر قابل توجهی در حذف موهای زاید صورت تان خواهد داشت.

خواص ماسک زردچوبه و عسل

عسل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و ناراحتی‌های پوستی کمک کند.

عسل خالص آبرسانی موثر و قوی برای پوست شماست. آن را به پوست خود بزنید تا طراوت و زندگی در چهره شما موج بزند.

مواد لازم:

عسل : یک قاشق سوپخوری

زردچوبه : یک قاشق چایخوری

آنها را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصله را روی پوست صورت‌تان قراردهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

رفع سیاهی دور چشم

خمیر زردچوبه: برای تهیه این ترکیب، کافی است کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آب گوجه و کمی آرد ترکیب کنید. ترکیب فوق را بر روی سیاهی دور چشم مالیده و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت بماند.

راه دیگر ترکیب زردچوبه و آب آناناس است. این ترکیب را نیز می‌توانید مانند ترکیب قبلی بر روی تیرگی دور چشم مالیده و سپس بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. هر دو مورد موجب روشن شدن رنگ پوست دور چشم می‌شوند.

درمان شوره سر

ترکیبی از پودر زردچوبه و روغن زیتون را 20 دقیقه بر روی مو بمالید و سپس با آب و شامپو بشویید، این ترکیب می تواند شوره سر را درمان کند و سلامت پوست سر را بهبود بخشد

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان