//
کدخبر: ۱۰۲۱۶۴ //

اگر کبد چرب دارید بخوانید!

اگر جز افرادی هستید که کبدچرب دارند به شما راه حلی معرفی می‌کنیم تا بدون دارو کبد خود را درمان کنید. در این خبر همراه ما باشید تا درمان کبد چرب را به شما آموزش دهیم.

اگر کبد چرب دارید بخوانید!
به گزارش فرتاک نیوز،

چاقی و کم تحرکی یکی از مهمترین عوامل ابتلاء به کبد چرب است، این بیماری اغلب اتفاقی و با سونوگرافی و آزمایش تست‌های کبدی تشخیص داده می‌شود.

 براساس آمار 70 درصد افرادی که چاق هستند کبد چرب دارند. همچنین کبد چرب در افرادی که دارای شکم بزرگ هستند نسبت به کسانی که چاقی سراسری دارند، بیشتر دیده می‌شود و خطرناک‌ تر است.

 ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن را یکی از فعالیت‌های مهم کبد است:

هر گاه مقدار چربی بیش از 5 درصد وزن آن شود کبد چرب حاصل می‌شود.

 مهم‌ترین موضوعی که بیماران کبد چرب باید به آن توجه کنند، مصرف میوه و سبزیجات تازه است.

ویتامین های گروه B  و C و  E که بیشتر در کلم بروکلی، تخم مرغ، اسفناج، غلات، جوانه‌ها و میوه ها دیده می‌شوند و  سبوس برنج و گندم که منبع غنی از ویتامین‌های گروه B هستند به عنوان آنتی اکسیدان، تاثیر مناسبی بر کنترل کبد چرب دارند.

مصرف سبزیجات افزایش یابد. چغندر و هویج به‌دلیل داشتن بتاکاروتن که اثر آنتی اکسیدانی بالایی برای کبد دارند و همچنین سیر بسیار مهم و مفیدند. مصرف غذاهای پر فیبر برای کبد بسیار مفیدند.

مصرف غذاهای پر چرب و پر کلسترول باید قطع شود  و بیشتر مواد غذایی خانگی و سالم استفاده گردد. روغن های مفید گیاهی مایع مثل روغن کنجد ، زیتون ، کلزا و ... جهت پخت و پز  مناسب تر است.

انواع ماهی‌ها ( خصوصا ماهی‌های ساردین – سالمون- قزل آلا ) مغزها و روغن های گیاهی شامل کانولا- سویا- کتان و کنجد سرشار از امگا -6 هستند . بهتر است  حتی المکان از مصرف فست فودها- کله پاچه - مغز و جگر پرهیز شود.

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های غنی از کافئین و الکل که می‌توانند پاکسازی کبد را با مشکل مواجه سازند بهتر است بسیار کاهش پیدا کنند در ضمن می‌توان مصرف چای سبز و آب میوه های طبیعی  را جایگزین آنها کرد. غذاهای پر چرب و حاوی چربی اشباع و مصرف زولبیا و بامیه  با توجه به نوع روغن‌هایی که در آن سرخ می شود بسیار دیر هضم و مضر بوده و کبد چرب را تشدید می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان