//
کدخبر: ۳۱۳۷۳۳ //

عادات اشتباهی که به پوست آسیب میزند

ممکن است متوجه نشوید اما برخی از عادات، تأثیر نامطلوبی بر روی پوست شما می­گذارند. این مطلب را مطالعه کنید تا بدانید امروز چه کاری باید انجام دهید.

عادات اشتباهی که به پوست آسیب میزند
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر می خواهید حتی با افزایش سن پوستی نرم، درخشان و شاداب داشته باشید، مراقبت از پوست نیازی روزانه است. با این حال، اگرچه برخی از اقدامات مراقبت از پوست را انجام می‌دهید، ممکن است متوجه نشوید که اشتباهات خاصی در سبک زندگی وجود دارد که شما سهوا مرتکب می­شوید و به پوست شما آسیب می­رساند.

مراقبت از پوست به آنچه شما روی پوست خود اعمال می­کنید محدود نمی­شود. همچنین مواردی که می­خورید، می­نوشید، الگوی خواب و کیفیت هوا یا آب نیز در این کار، سهیم هستند.

عادات غذایی و آشامیدنی ناسالم

پوست شما اغلب اولین عضوی است که علائم رژیم غذایی نامناسب شما را نشان می­دهد. نوشیدن آب کمتر منجر به خشکی و شکنندگی پوست می­شود. مصرف مقادیر نامتعادل قند و نمک می­تواند باعث بروز مسائل شدید پوستی مانند احتباس آب، التهاب پوست و موارد دیگر شود. کربوهیدرات­های تصفیه شده موجود در انواع مختلف نان، ماکارونی، چیپس و سایر غذاهای فرآوری شده نیز برای پوست شما خطرناک است. الکل و قهوه ممکن است به پوست ضربه جدی وارد کند.

پرش از روال معمول CTM

پاکسازی، تقویت و مرطوب سازی سه مرحله اصلی برای رسیدن به سلامت پوست است. عدم حضور CTM و استفاده از محصولات مراقبت از پوست، شستشوی صورت، سرم ها، مواد مقوی فقط لایه هایی را به پوست مسدود شده اضافه می­کند. در نتیجه، پوست دارای چربی، کدر و ناهموار می­شود. بنابراین لازم است که هر روز CTM را بپذیرید زیرا پوست را تمیز، مقوی و تغذیه می­کند. علاوه بر این، پایه لازم برای استفاده از سایر محصولات موضعی را تشکیل می­دهد.

عادت­های بد آرایش

اشتباهاتی که به پوست آسیب می­زنند

 اشتباهاتی مانند خوابیدن با آرایش، استفاده ناآگاهانه از محصولات آرایشی منقضی شده یا کیفیت پائین، استفاده از برس های آرایشی کثیف و ... بزرگترین دشمنان مراقبت از پوست هستند که می­توانند پوست را به طور کامل خراب کنند. علاوه بر این، برس های کثیف باکتری هایی تولید می­کنند که به داخل پوست نفوذ می­کنند و باعث آکنه و جوش می­شوند. شما باید از آنچه روی پوست خود استفاده می­‌کنید آگاه باشید و از ابزار مناسب و کاملا شسته شده (برس و ...) برای استفاده از آن­ها استفاده کنید.

محصولات مملو از مواد شیمیایی

محصولات مملو از مواد شیمیایی ممکن است نتایج فوری پوستی را به دنبال داشته باشد که فقط زیبایی کوتاه مدتی را به دنبال دارند. آسیب اساسی که ایجاد می­کنند، گاهی غیرقابل برگشت است. برخی از مشکلات رایج پوستی ناشی از مواد شیمیایی، آکنه، سیاه شدن پوست و رنگ صورت است.

خواب ناکافی

یک الگوی خواب نامناسب برای سلامتی کلی فرد منفی است. پوست حساس ترین قسمت بدن شما است و تمایل دارد که اثرات ناخوشایند خواب را خیلی زود نشان دهد. چشم های پف کرده، پوست خشک و تحریک شده، رنگ پریدگی و بی حالی در صورت شما آشکار می­شود. همچنین باید سعی کنید از روکش بالش ابریشمی برای داشتن بهترین نتیجه، همراه با خواب کافی استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش ها

اشتباهاتی که به پوست آسیب می­زنند

همه ما می­دانیم که استفاده زیاد از گوشی به چشمان ما آسیب می­رساند، اما به سختی می­توان در مورد آسیب هایی که به پوستمان وارد می­کند صحبت کنیم! نور آبی یا نور مرئی با انرژی زیاد که از صفحه ساطع می­شود می­تواند پوست را تغییر داده و به مرور زمان خراب کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۷۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان