//
کدخبر: ۳۴۴۷۰۵ //

ثبت هشت مورد مسمومیت با گاز در فارس

یک مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که روز گذشته، هشت مورد مسمومیت به دلیل استنشاق گاز منوکسیدکربن در فارس حادث شده است.

ثبت هشت مورد مسمومیت با گاز در فارس
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس رضائیان‌زاده دوشنبه اول فروردین در جلسه ستاد سلامت نوروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی روز گذشته، ۷۹۵ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان نیز انجام شد.

رضائیان‌زاده ادامه داد: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۹۵ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۹۵ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۵۳ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۵۱ ماموریت غیرترافیکی جاده ای و یک ماموریت هوایی غیر ترافیکی نیز توسط بالگرد اورژانس هوایی بوده است.

او در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۶۹ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: از این تعداد ۴۹ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رضاییان زاده آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز گذشته، ۷ هزار و ۴۱ مورد اعلام و اضافه کرد: با تلاش تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۰۱ مورد عمل جراحی، به ۴۷۰ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین به ۱۸۴ بیمار دارای علایم تنفسی و ۱۸۸ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، از هزار و ۵۵۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۱۹ واحد متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

او با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد، اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته، پنج مادر باردار پُرخطر نیز به بیمارستان اعزام شده است.

رضاییان زاده همچنین از بازدید ۳۶ داروخانه و ۱۴ کارخانجات و صنایع غذایی در استان توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه طی شبانه روز گذشته خبر داد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ مشاوره مرتبط با کروناویروس نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شیراز به همشهریان ارایه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان