//
کدخبر: ۳۰۰۳۲۶ //

دست های پنهان صهیونیست ها در فروش نفت سرقتی سوریه

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع کُرد فاش کرد که توافق نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی توسط یک تاجر صهیونیست انجام شده است و نفت سرقتی سوریه توسط این تاجر اسرائیلی فروخته می‌شود.

دست های پنهان صهیونیست ها در فروش نفت سرقتی سوریه

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «اثر» سوریه، روزنامه الاخبار لبنان امروز (شنبه) در گزارشی با اشاره به تولید نفت از چاه‌ها و میدان‌های نفتی تحت کنترل نیروهای قسد در شرق سوریه نوشت:  نیروهای قسد  با حمایت نیروهای آمریکایی در عملیات استخراج نفت سوریه در مناطق تحت کنترل خود فعال هستند.  

این روزنامه با اشاره به این‌که نیروهای قسد در اجرای برنامه قیصر آمریکا که محاصره سوریه را هدف قرار داده، افزود: بر اساس ارقامی که از طریق رسانه‌های کرد منتشر شده، تولید چاه‌های نفت در مناطق تحت کنترل این نیروها اخیراً به مرز ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است و درآمد صدها میلیون دلار در روز را تامین می‌کند.  

روزنامه لبنانی «الاخبار» بدون ذکر ارقام یا آمار دقیقی از میزان تولید نفت در مناطق تحت سیطره نیروهای قسد نوشت که ساکنان این مناطق روزانه کاروان‌های تانکرهای سوخت  را مشاهده می‌کنند که از  مناطق مختلف تحت کنترل نیروهای قسد عبور می‌کنند و به نظر می‌رسد توسط آن‌ها عملیات چاقاق و فروش نفت خام انجام می‌شود.  

 در این پیوند، روزنامه «الاخبار» به نقل از یک منبع فنی آگاه به تولید چاه‌های نفت در مناطق تحت کنترل قسد  افزود: که تولید این چاه‌ها بسته به شرایط فنی، فراوانی تولید و عدم خرابی، گاهی اوقات افزایش یا کاهش می‌یابد.  

وی افزود که بطور مداوم روزانه حدود ۸۰ هزار بشکه از چاه‌های نفت و میدان‌های نفتی شرق سوریه، نفت خام برداشت می‌شود و افزایش مقدار آن به شرایط فنی چاه‌ها بستگی دارد.  

در همین حال «غسان خلیل»  استاندار حسکه، تولید میدان‌های نفتی این مناطق را بیش از ۱۴۰ هزار بشکه تخمین زد و گفت: قسد (نیروهای دموکرات کرد) حدود ۱۴۰ هزار بشکه در روز از میدان‌های نفتی سرقت می‌کند. به نوشته الاخبار،  این سرقت به روش‌ها و شیوه‌های مختلف و با مشارکت و زمینه‌سازی اشغالگران آمریکایی انجام می‌شود.  

استاندار حسکه وجود معلومات موثق از وجود تانک (ذخیره‌سازی نفت) در منطقه طرامیش در نزدیکی رود دجله در شهر مالکیه که از طریق آن قاچاق نفت به سمت سرزمین‌های عراق انجام می‌شود را تایید کرد و گفت: هر روز تعداد زیادی از تانکرهای حمل سوخت از طریق گذرگاه غیرقانونی «محمودیه» به سمت عراق حرکت می‌کنند و توسط تروریست‌ها کنترل می‌شود در حالی که روزانه حدود ۱۴۰ تانکر حمل سوخت از طریق فروشندگان محلی به مناطق تحت کنترل دولت منتقل می‌شود.  

وی اظهار کرد :  آمریکایی‌ها به نیروهای قسد دستور می‌دهند که بر اساس قانون قیصر مشتقات نفت را به مناطق تحت کنترل دولت وارد نکنند.  

رهبران کرد علت کمبود تولید نفت از چاه‌ها را تخریب و نقص عملکرد ایستگاه‌ها، میدان‌های نفتی و چاه‌ها بر اثر بمباران منطقه توسط نیروهای ائتلاف بین المللی و جلوگیری نیروهای آمریکایی از ورود کارشناسان دولتی به چاه‌های نفت در دیرالزور که به منظور بازرسی، برآورد خسارت و امکان نگهداری آن‌ها انجام می‌شود، بیان کردند.    

منابع کُرد خاطرنشان کردند که شرکت نفتی «دلتا کریسنت انرژی»  (Delta Crescent Energy) با وجود گذشت حدود هشت ماه از اعلام امضای توافق نامه‌ای در این زمینه،  هنوز وارد مناطق خودمختار نشده است.  

آن‌ها دلیل اصلی این تأخیر را اوضاع امنیتی ناپایدار در حومه دیرالزور. و حسکه دانستند و گفت: این مشکلات ماموریت هر شرکتی به ویژه پس از آن‌که آمریکا اعلام کرد از حفاظت از تاسیسات نفتی کناره گیری می‌کند را غیرممکن می‌سازد. .  

علاوه بر امضای توافق نامه با شرکت آمریکایی دلتا کریست انرژی که توسط «یوتی کاهان» تاجر اسرائیلی انجام شد و توسط شورای دموکراتیک سوریه (  قسد) فاش شد،  فشار نیروهای آمریکایی بر قسد به منظور جلوگیری از تحویل نفت به دولت سوریه ادامه دارد.  

به نوشته این روزنامه نفت سوریه توسط این تاجر اسرائیلی فروخته می‌شود و کاهان ادعا می‌کند که مراقب است تا نفت به هیچ نقطه ای از کشور سوریه نرسد.  

شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در مرداد امسال با یک شرکت نفتی آمریکایی توافق فروش نفت امضا کردند.  

به گزارش فرتاک نیوز، وزارت خارجه سوریه توافق امضا شده میان شبه ‌نظامیان قسد با شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و آن را سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا دانست و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.  

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه ‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.  

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌ نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان