//
کدخبر: ۱۶۰۶۳۰ //

سفر یک هیات کردی به دمشق برای مذاکره با دولت

یک هیات از حزب اتحاد دمکراتیک سوریه برای گفت و گو با دولت درباره سرنوشت مناطق تحت تسلط خود وارد دمشق شد.

سفر یک هیات کردی به دمشق برای مذاکره با دولت
به گزارش فرتاک نیوز،

 دیدبان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه اعلام کرد که این هیات روز گذشته از شهر قامشلی در شمال شرق استان حسکه به منظور گفت و گو با دولت درباره سرنوشت مناطق تحت کنترل خود در شرق فرات به دمشق رفت.

سفر این هیات کردی پس از آن انجام شد که فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که کشورش تماس با کردها در شمال این کشور را به دنبال تلاش ترکیه برای مداخله نظامی در این منطقه آغاز کرده است.

از سوی دیگر برخی رسانه های کردی روز سه شنبه ادعا کردند که نظام سوریه با خواسته های حزب اتحاد دمکراتیک درباره پذیرفتن خودگردانی برای کردها مخالفت کرده است.

این رسانه ها افزودند: دولت سوریه فقط با برخی خواسته های دیگر کردها از جمله اختصاص بخشی از نفت این مناطق به آن ها و وارد کردن زبان کردی به نظام آموزشی کشور و برخی امور اداری در مقابل قطع ارتباط کردها با آمریکا و بازگشتن به آغوش وطن موافقت کرده است.

کردهای سوریه سال ها با تکیه بر حمایت آمریکا از گفت وگو با دولت سوریه خودداری می کردند.

'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه 21 آذرماه اعلام کرد: عملیات نظامی شرق فرات در سوریه با هدف پاکسازی نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به زودی آغاز می شود.

نخستین برنامه اعلام شده ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان آن در عملیات جدید، اشغال شهر منبج به بهانه حضور نیروهای دمکراتیک(قسد) است.

پس از این اعلام از سوی ترکیه و اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تصمیم این کشور برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه، مقام های ارشد کرد سوری این تصمیم را خنجر از پشت و خیانت به این نیروها و یگان های مدافع خلق عنوان کردند و برای گفت وگو با دولت سوریه اعلام آمادگی کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان