//
کدخبر: ۱۵۸۷۵۴ //

دفع حملات تروریست‌ها در حومه حماه

روند بازگشت آوارگان سوری از کشورهای مختلف به سوریه در پی بازگشت امنیت و ثبات به شهرها و روستاهای آزاد شده از اشغال تروریسم همچنان ادامه دارد و به تازگی ۴۰۰ آواره از اردن بازگشته‌اند.

 دفع حملات تروریست‌ها در حومه حماه
به گزارش فرتاک نیوز،

 خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)‌از بازگشت بیش از 400 آواره سوری از  اردن به کشورشان خبر داد. این افراد که به سبب حمله گروه‌های تروریستی از شهر و کاشانه خود آواره شده بودند، از طریق گذرگاه مرزی نصیب وارد سوریه شدند.

مازن غندور رئیس بخش سوری گذرگاه نصیب به سانا گفت این مرکز از ابتدای ماه جاری میلادی، پذیرای 404 آواره سوری بوده است که با کارت‌های موقت عبور وارد شدند.

به گفته وی، روند ورود مهاجران هر روز در حال افزایش است و دولت هم شرایط بازگشت آنها به روستاها و شهرک‌هایی که ارتش سوریه از اشغال تروریسم آزاد کرده بود، تسهیل کرده است.

از زمان بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب در اکتبر سال گذشته تا پایان این سال، بیش از 6 هزار آواره سوری به کشورشان بازگشته‌اند.

مقابله ارتش سوریه با حملات گروه‌های تروریستی در حومه حماه

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه مستقر در حومه شمالی حماه که به حمایت از مردم روستاها و شهرک‌های امن می‌پردازند، نفوذ گروه‌های تروریستی موسوم به کتائب العزه به سمت مواضع نظامی در این منطقه را خنثی کردند و با سلاح‌های مناسب به مقابله با این حمله پرداختند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌های مهاجم کشته و یا زخمی شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند.

به گفته خبرنگار سانا، حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش به یک گروه تروریستی که برای نفوذ و حمله به سمت یکی از مواضع نظامی در این منطقه تلاش می‌کرد، تلفات وخسارت‌هایی به آنها وارد کرد و مواضع و استحکامات آنها در این حمله منهدم شد.

روز گذشته نیز یک یگان از نیروهای ارتش سوریه مستقر در اطراف روستای شلیوط در حومه شمالی محرده، تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای رخنه و حمله به روستاها و مواضع نظامی را دفع کردند که خسارت‌ها و تلفاتی به تروریست‌ها وارد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان