//
کدخبر: ۲۶۷۲۸۶ //

گروه های تروریستی در سوریه دوباره به جان هم افتادند

گروه های تروریستی در استان ادلب در شمال غرب سوریه که مورد حمایت آمریکا، دولت های غربی و برخی دولت های عرب منطقه قرار دارند، در ۲۴ ساعته گذشته باردیگر به جان هم افتاده اند و براساس گزارش های دریافتی از دمشق، این درگیری ها ادامه دارد. درگیری ها میان گروه های تروریستی، از آغاز بحران سوریه در ۲۰۱۱ میلادی همواره جریان داشته که حاصل آن تلفات غیرنظامیان و تخریب تاسیسات شهری و منازل مردم این کشور بوده است.

گروه های تروریستی در سوریه دوباره به جان هم افتادند
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش رسانه های نزدیک به تروریست ها، این درگیری ها با انواع سلاح های سبک و سنگین، هم اکنون در غرب شهر ادلب متمرکز است و براساس  اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه در ۲۴ ساعت گذشته شماری از دو طرف دگیری ها به هلاکت رسیدند.
این درگیری ها پس از آن شروع شد که گروه تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) دو تروریست از گروه های جبهه حراس الدین و جبهه انصار الدین را به اتهام تلاش برای تشکیل گروهی جدید را دستگیر کرد.
از آنجا که این دو گروه تروریستی عضو اتاق عملیات مشترک تروریست ها در استان ادلب با نام "فاثبتوا" بودند، درگیری میان گروه های عضو این اتاق با تحریرالشام(جبهه النصره) آغاز شد.
ابوصلاح ازبکی و ابومالک التلی دو عضو برجسته گروه تروریستی تحریرالشام بودند که از این گروه جدا شدند و اکنون به بهانه تلاش برای ایجاد اختلاف میان تروریست های موجود در استان ادلب توسط گروه تحریرالشام دستگیر شده اند.
جمال زنینه (ابومالک التلی) فرمانده تروریست ها در رشته کوه های قلمون غربی در مرزهای سوریه و لبنان که با فرمانده جبهه النصره بیعت کرده بود، در سال ۲۰۱۷ پس از محاصره تروریست ها در این منطقه براساس توافقی به همراه دیگر تروریست ها به استان ادلب منتقل شد.
وی فروردین ۹۹ از گروه تروریستی تحریرالشام جدا و روز دوشنبه توسط اعضای همین گروه در منزل خود در شهر سرمدا دستگیر شد.
در درگیری های روز چهارشنبه گروه تروریستی تحریرالشام بر منطقه تل مارتین در غرب شهر ادلب مسلط شد.
گروه حراس الدین نیز از اعضای اتاق عملیات "فاثبتوا" در درگیری با تحریرالشام خود را به نزدیکی روستای الجانودیه تحت تسلط تحریرالشام نزدیک کرد.
گروه تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) نیز با مستقر کردن تانک و توپ در خروجی شهر ادلب، روستای عرب سعید در غرب این شهر را موشک باران کرد.
بحران سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ با تلاش گروه های تروریستی وابسته به غرب و برخی کشورهای عربی و غیرعربی منطقه برای سرنگون کردن دولت بشار اسد آغاز شد.
این بحران تاکنون شمار زیادی کشته و میلیون‌ها نفر آواره برجای گذاشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان