//
کدخبر: ۲۶۰۸۴۹ //

دور سوم مذاکرات پسا برگزیت برگزار می‌شود

از امروز (دوشنبه) دور جدید مذاکرات پسا برگزیت بین لندن و اتحادیه اروپا که تا به حال پیشرفتی نداشته است به صورت ویدئویی آغاز می‌شود.

دور سوم مذاکرات پسا برگزیت برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "استاندارد" اتریش، انگلیس و اتحادیه اروپا از امروز (دوشنبه) دور سوم مذاکرات درباره مناسبات آینده بعد از برگزیت بین اتحادیه اروپا و لندن را آغاز خواهند کرد.

بعد از ظهر امروز در ساعت 15 به وقت محلی ابتدا مذاکره کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و انگلیس ، "میشل بارنیر" و "دیوید فراست" با هم مذاکره خواهند کرد. بعد از آن بحث ها در طول هفته در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد. نتیجه مذاکرات در روز جمعه گزارش می شود.

انگلیس در 31 ژانویه رسما از اتحادیه اروپا خارج شد. در دوره گذار پسا برگزیت که تا پایان سال جاری میلادی ادامه دارد انگلیس همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند.

در این زمان هر دو طرف می خواهند بویژه درباره یک قرارداد تجاری به توافق دست یابند.

2 دور مذاکراتی که تا به حال دردوران پسا برگزیت انجام شده است پیشرفتی به دنبال نداشته است. لندن به شدت مخالف تمدید دوران گذار است. با این حال در این باره باید تا اواخر ژوئن تصمیم گیری شود.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه دور بعدی مذاکرات پسا برگزیت چندی پیش درباره شکست مذاکرات درباره آینده مناسبات بین لندن و اتحادیه اروپا هشدار داد.

وی این مسئله را نگران کننده دانست که انگلیس همچنان در مسائل اساسی در مذاکرات از دستیابی به توافقی مشترک دور می شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که در حال حاضر هیچ توافقی درباره یک قرارداد تجاری و یا تمدید تاریخ مذاکرات پسا برگزیت که تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده پیش بینی نمی شود.

مقامات اروپایی بر این باورند که با توجه به بحران کرونا و اختلافات زیاد انگلیس و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف امکان دستیابی به توافقی تا پایان سال جاری میلادی امکان پذیر نبوده و دوه گذار باید تمدید شود.

البته نخست وزیر انگلیس تا به حال با این مسئله شدیدا مخالفت کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان