//
کدخبر: ۲۵۷۹۸۴ //

اتحادیه اروپا لندن را به جدی نگرفتن مذاکرات پسا بریگزیت متهم کرد

میشل بارنیه، مذاکرکننده ارشد بریگزیت اتحادیه اروپا، انگلیس را به جدی نگرفتن مذاکرات مربوط به تنظیم روابط پس از جدایی از اتحادیه اروپا متهم کرد.

اتحادیه اروپا لندن را به جدی نگرفتن مذاکرات پسا بریگزیت متهم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از یورورنیوز،  بارنیه پس از یک نشست کاری با ویدیو کنفرانس با مذاکره‌کنندگان انگلیسی در نشست خبری گفت: «هدفی که ما تعیین کرده بودیم، حرکت به سمت پیشرفت جدی بود. اما به دلیل رویکرد لندن در آخر این هفته به جز در مواردی اندک، پیشرفتی نداشتیم.»

پس از جدایی رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در ۳۱ ژانویه امسال، مذاکرات میان لندن و بروکسل برای تعریف شکل جدید مناسبات میان دو طرف آغاز شد. اتحادیه اروپا می‌گوید بریتانیا با وجود کاهش عمدی سرعت مذاکرات، موارد مهم را جدی نمی‌گیرد و در عین حال تمایلی برای تمدید دوره گفت‌وگوها هم نشان نمی‌دهد.

براساس توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا که امکان اجرای بریگزیت «نرم» را سرانجام فراهم کرد، دو طرف تا ماه ژوئن برای گفت‌وگوها فرصت دارند و پس از آن کمیسیون اروپا و مجلس بریتانیا فرصت دارند تا شکل جدید مناسبات را تا پایان دسامبر نهایی کنند؛ امری که با توجه به وضعیت کنونی اجرایی به نظر نمی‌رسد.

اختلافات میان لندن و اتحادیه اروپا در این مرحله هم به شکل و هم به محتوای مناسبات باز می‌گردد: در حالی‌که انگلیس بر تدوین چندین توافق درباره روابط بازرگانی، ماهیگیری و غیره تاکید می‌کند، اتحادیه اروپا خواستار تنظیم تنها یک موافقت‌نامه کلی و جامع است.

علاوه بر این اتحادیه اروپا می‌گوید در صورتی‌که برون داد موضوعات حساس و از جمله ماهیگیری رضایت یکی از کشورهای ذی نفع، مثلا فرانسه یا دانمارک را به دنبال نداشته باشد، هیچ راهی برای ادامه مشارکت منطقه‌ای با انگلیس وجود نخواهد داشت.

موضوع چالش‌برانگیز دیگر احترام به اصل رقابت در چارچوب تعریف اتحادیه اروپا است. بروکسل تاکید می‌کند که انگلیس اجازه نخواهد داشت معیارهای متعارض با رقابت اروپایی را در زمینه قوانین کار و تامین اجتماعی و تجارت به کار گیرد. در برابر، لندن با این استدلال که از این پس قوانین داخلی این کشور است که حدود رقابت را تعیین خواهد کرد، از تن دادن به چنین تعهدی سر باز می‌زند.

با وجود تلاش شماری از رهبران اروپایی برای تحمیل هزینه سنگین به بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، به نظر می‌رسد مذاکرات برای بازتعریف روابط میان دوطرف با پیچیدگی‌های فنی و سیاسی پرشمار، دست‌کم در کوتاه مدت، آینده شفافی نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان