//
کدخبر: ۲۴۱۴۹۸ //

شروط سفت و سخت جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا

نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) شروط خود را برای مذاکره با اتحادیه اروپا اعلام و تاکید خواهد کرد که حتی اگر نتواند به توافق تجاری دلخواهش دست یابد، بریتانیا باز هم پیشرفت خواهد کرد.

شروط سفت و سخت جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از آنکه روز جمعه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را جشن گرفت، قرار است از سخنرانی برای مطرح کردن پیام خود استفاده کند؛ پیامی دال بر اینکه بریگزیت برای وی یعنی استقلال، اقتصاد را رونق می‌دهد.

بریتانیا و اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی، زمانی که دوره گذار پایان می‌یابد، فرصت دارند تا به توافقی درباره تجارت و روابط آینده‌شان دست یابند؛ موضوعی که لندن و بروکسل هر دو تاکید دارند که می‌خواهند آن را انجام دهند اما با شرایط کاملا متفاوت.

مذاکرات تجاری ماه مارس آغاز خواهد شد. جانسون که منتقد رویکرد ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در مذاکرات با اتحادیه اروپا پیرامون توافقی برای جدایی بریتانیا از این بلوک است، در حال حاضر لحن بسیار جدی‌تری به کار می‌گیرد و تاکید دارد که بریتانیا از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا پیروی نخواهد کرد.

جانسون در این سخنرانی خواهد گفت که اگر اتحادیه اروپا نتواند توافق تجاری که تجارت کالا بدون تعرفه و سهمیه مشابه شروطی که این بلوک برای کانادا در نظر گرفته را تضمین کند، بریتانیا قواعد آزادانه‌تری همانند قواعدی که استرالیا دارد را دنبال خواهد کرد.

بر اساس نسخه متن سخنرانی جانسون که توسط دفتر نخست وزیری منتشر شده، وی خواهد گفت: هیچ نیازی به یک توافق تجاری آزاد که شامل پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در زمینه‌های سیاست، یارانه، حفاظت اجتماعی، محیط زیست و امثال آنها باشد، نیست. تنها کافی است که اتحادیه اروپا قوانین بریتانیا را بپذیرد.

جانسون ضمن متعهد شدن به حفظ بالاترین استانداردها، به اتحادیه اروپا توصیه می‌کند که یک توافق تجاری آزاد مشابه توافقی که با کانادا دارد و طبق آن این کشور از قوانین اتحادیه اروپا پیروی نمی‌کند، پیشنهاد دهد.

وی به تجار، اندیشکده‌ها و سفرا خواهد گفت: ما انتخاب خود را کرده‌ایم؛ ما یک توافق تجاری آزاد مشابه توافق تجاری کانادا می‌خواهیم. اما اگرنتوانیم به این خواسته خود دست یابیم، آن وقت تجارت ما باید بر مبنای توافق خروج کنونی‌مان با اتحادیه اروپا باشد.  

جانسون می‌گوید: انتخاب آنها این است که یا با این خواسته ما موافقت می‌کنند یا نه. مساله اینجاست که آیا ما با یک روابط تجاری با اتحادیه اروپا همانند کانادا توافق می کنیم یا همانند روابطی که استرالیا با این بلوک دارد.

در حال حاضر بخش اعظم توافق تجاری اتحادیه اروپا با استرالیا بر مبنای قوانین سازمان تجارت جهانی قرار دارد اگرچه اوافقات ویژه‌ای برای یک سری کالاهای خاص وجود دارد. با این حال استرالیا در روند مذاکره با اتحادیه اروپا درباره یک توافق تجاری قرار دارد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا بارها به انگلیس هشدار داده که سطح دسترسی‌اش به بازار واحد ۴۵۰ میلیون نفری اتحادیه اروپا به میزان توافق لندن برای تبعیت از قوانین این بلوک بستگی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان