//
کدخبر: ۲۵۶۴۱۱ //

پرداخت وام بدون وثیقه به تولیدکنندگان اقلام بهداشتی/افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تعاونی

معاون امور تعاون وزارت کار از اعطای وام ۵۰۰ میلیون تومانی بدون وثیقه برای تعاونی های تولیدکننده اقلام بهداشتی خبر داد و گفت:کارآفرینان محصولات بهداشتی می توانند درخواست وام خود را به بانک توسعه تعاون یا معاونت امور تعاون وزارت کار تقدیم کنند.

پرداخت وام بدون وثیقه به تولیدکنندگان اقلام بهداشتی/افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تعاونی
به گزارش فرتاک نیوز،

از اواسط فرودین ماه توافق نامه چهارجانبه حمایت از شرکت های تعاونی تولید کننده محصولات مقابله با ویروس کوید19 با همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، معاونت امور تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید صورت پذیرفت.

 مقرر شد درراستای این تفاهم نامه از واحدهای تعاونی تولید کننده اقلام بهداشتی، بیمارستانی و مقابله با کرونا حمایت به عمل آید. 

راهبردهای هفتگانه بانک توسعه تعاون با رویکرد کمک به تحقق شعار جهش تولید ابلاغ شد

محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت کاربا اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای برخی واحدهای تعاونی مرتبط با تولید این نوع محصولات بهداشتی اظهار کرد: در سراسر کشور بیش از140 واحد تعاونی را شناسایی کرده ایم که در حوزه های مختلفی مانند تولید ماسک، البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده فعالیت می کنند.

کبیری اضافه کرد: از محل تفاهم نامه چهارجانبه میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و معاونت امور تعاون به این نوع بنگاه های تعاونی تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده ایم تا ظرفیت تولید خود را بالا ببرند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان بدون اخذ وثیقه از ابتدای فروردین امسال در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است، گفت: اگر کارآفرینان برای انجام تولید در این حوزه های بهداشتی به سرمایه در گردش بیشتری برای تامین مواد اولیه نیاز دارند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار آنها قرار خواهد داد. این دسته از کارآفرینان می توانند درخواست وام خود را به بانک توسعه تعاون یا معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیم کنند.

کبیری  بیان کرد: با وجود شیوع بیماری کووید19 و رکود در بازار پوشاک، اما برخی تولیدکنندگان با تغییر کاربری خطوط خود توانستند باعث ادامه روند تولید و فعالیت کارگران و همچنین کمک به شبکه بهداشت کشور شوند. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از ساماندهی 28 واحد تولیدی در قالب شرکت تعاونی تامین نیازمندی های صنعت پوشاک کشور خبر داد گفت : با تغییر خطوط تولید در حال حاضر در بسیاری از واحدها  تولید به  روزانه200 هزار ماسک رسیده و تاکنون 200 هزار "گان" نیز تولید شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از افزایش ظرفیت تولید تعاونی های تولید کننده محصولات ضدعفونی کننده، البسه بیمارستانی وکالاهای طبی مانند دستکش و ماسک خبر داد و گفت: این تعاونی ها پیش از این سالانه ظرفیت تولید حدود شش میلیون و 900 هزار انواع البسه بیمارستانی، 24 میلیون و 700 هزار انواع ماسک، یک میلیون و 200 هزار جفت دستکش و 21 میلیون و 500 هزار لیتر انواع ضد عفونی کننده ها و الکل را دارا بودند که با حمایت و اعطای به موقع تسهیلات در نخستین روزهای سال، ظرفیت تولید البسه بیمارستانی به 17 میلیون و 200 هزار عدد، ماسک 64 میلیون و 800 هزار، دستکش 18 میلیون و 200 هزار عدد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده به 63 میلیون لیتر افزایش پیدا کرد.

کبیری بیان کرد:  حمایت از این تعاونی ها علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز جامعه به ایجاد وصیانت از بیش از سه هزار فرصت شغلی موجود در این تعاونی ها کمک قابل توجهی خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان