//
کدخبر: ۳۷۸۱۴۶ //
مدیر‌کل اوقاف وامور خیریه استان :

رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی توسط هیات امنای اداره کل اوقاف استان کرمانشاه

مدیر‌کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه در همایش منطقه‌ای هیات امنایی از رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی توسط هیات امنای این اداره کل خبر داد.

رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی توسط  هیات امنای اداره کل اوقاف استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

همایش منطقه‌ای هیات امنایی موقوفات و روسای ادارات اجرایی استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان صبح امروز (۲۲ آذرماه) به میزبانی کرمانشاه در هتل پارسیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در شرایط سختی قرار داریم و از غرب تا شرق جهان حتی کشورهایی که با ما دست دوستی داده بودند به اردوگاه دشمن پیوسته‌اند گفت: ما برای این نظام خون دادیم ولی دشمنان کشته سازی می‌کنند.

مدیرکل‌اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود:برنامه‌های تحولی خوبی در زمینه موقوفات شکل گرفته که از آن جمله می‌توان به سپردن موقوفات به امنا اشاره کرد.

وی تعداد موقوفات استان کرمانشاه را ۲۰۰۰ موقوفه عنوان کرد و گفت: این موقوفات به ۳۵ امین سپرده شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: طرح سپردن موقوفات به هیات امنا در مورد بقاع متبرکه انجام شده بود اما موقوفات مورد غفلت قرار گرفته بودند که پس از حضور ریاست جدید سازمان اوقاف این طرح نیز در استان‌ها انجام گرفت و می‌توان گفت که استان کرمانشاه هم در این زمینه جز استانهای پیشرو بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: طی مدتی که موقوفات به هیات امنا سپرده شده است اقدامات خوبی انجام گرفته و کارهایی که  سیستم اداری قادر به انجام نبود انجام گرفت.

وی از کارهای شاخص هیات امنای موقوفات را آزاد سازی ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده در استان اعلام کرد و افزود: شناسایی و پیگیری‌های کارهای حقوقی موقوفات هم از ثمره حضور امنا است.

صالحی یادآور شد:طی سه سال گذشته جلسات آموزشی و توجیهی در اداره اوقاف شکل گرفته و امروز هم درهمایش منطقه‌ای در خدمت هیات امنایی از چهار استان کردستان،ایلام،و همدان بودیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان