//
کدخبر: ۳۶۱۵۴۸ //

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد.

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می شود گفت: سالی آغاز می‌شود که دل‌های همیشه عاشق را دوباره متوجه مکتب سرخ شهادت خواهد بود ،مکتبی که نشان از پویایی و جاودانگی شهادت دارد.

وی ادامه داد: شهادت‌ میوه همان درختی است که ریشه در هیهات مناالذله دارد و ارمغان ماه محرم به تمام آزادگان جهان است ،ماهی که هر بار با حضور دوباره اش به تفسیر شرافت و عزت انسانی می پردازد و دل انسانهای آزاده را به دقایق عارفانه عاشورا می سپارد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی،اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه ، استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت های مستقر در بقاع متبرکه و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها بویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی برگزار می گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی زمان اجرای این طرح را از ۸ مرداد لغایت ۵ مهرماه مطابق با اول محرم لغایت آخر صفر اعلام کرد و گفت تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز اول ماه محرم با حضور هیئات مذهبی، اجرای ویژه برنامه اصلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی) در روز ششم محرم الحرام با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش ، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی (ع) در روز هفتم محرم الحرام و برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه و خیابان های اطراف، برگزاری مراسم زیارت عاشورا (ع) ،برگزاری همایش رهروان زینبی ،ویژه بانوان را از جمله برنامه های این اداره در ایام ماه محرم اعلام کرد. 

وی راه اندازی کاروان عزای حسینی با اجرای مداحان و ذاکرین جوان و نوجوان ،اجرای گروه های تغزیه خوانی ،نصب تصاویر شهداء بویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه محرم عنوان کرد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین از اعزام  مبلغین به مناطق محروم خبر داد و گفت : در ایام ماه محرم ۳۰ نفر از مبلغان به مناطق محروم اعزام می شوند. 

وی با اشاره به مساعدت به هیئت‌های مذهبی گفت: از محل عواید موقوفات منطبق یه صد هیئت مذهبی از هیئات استان مساعدت شده است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان