//
کدخبر: ۳۵۶۵۲۹ //
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان :

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی کرمانشاه آغاز شد/ افزایش ۴۸ رشته کاربردی جدید

رییس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از آغاز پذیرش دانشجو برای مهر‌ماه ۱۴۰۱ در این دانشگاه خبر داد.

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی کرمانشاه آغاز شد/ افزایش ۴۸ رشته کاربردی جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (اول‌تیرماه ۱۴۰۱) برگزار شد.

حسن شریفی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف جهت‌دهی علمی همچنین توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، شناخت رشته‌های اشباح شده و پایش رشته‌های پرمخاطب در استان فارغ‌التحصیلان را به سمت بازار‌کار و اشتغالزایی هدایت می‌نماید. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه از آغاز پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۸ کد رشته جدید شامل ۲۶ رشته در مقطع کارشناسی و ۲۲ رشته در مقطع کاردانی در ۸ مرکز استان آماده پذیرش دانشجو در مهرماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

وی مجموع کل رشته‌های موجود در دانشگاه‌جامع علمی کاربردی استان را ۱۴۳ رشته با ظرفیت ثبت‌نام ۸۷۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۷۹ رشته در مقطع کاردانی و ۶۴ رشته در مقطع کارشناسی آماده پذیرش دانشجویان هستند

photo_2022-06-22_15-39-57

شرفی خاطر‌نشان کرد: ثبت‌نام دانشجویان مقطع کارشناسی از امروز اول تیرماه آغاز شده و تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

این مسئول در گوشه‌دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش ۴۸ رشته جدید و تبعاً پذیرش مدرس در مهرماه ۱۴۰۱ نیز گفت: به زودی فراخوان پذیرش مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اعلام خواهد شد و لیستی از این رشته‌‌ها نیز بر روی سایت دانشگاه منتشر خواهد شد.

رییس دانشگاه علمی‌کاربردی ملاک پذیرش مدرس در این دانشگاه را افراد قوی و با مهارت عنوان کرد و گفت: سنجش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی استان صرفا بر پایه مدرک تحصیلی آکادمیک نیست بلکه داشتن مهارت برای تدریس در این دانشگاه مهم و قابل قبول است. 

 وی اضافه کرد: برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای کاهش معضل اشتغال است که در این میان دوره‌های کوتاه مدت آموزشی‌ضروری‌و پرمخاطب همچون تزریقات، پانسمان، بانداژ، دوره ادله اثبات دعوی، ادوات نرم افزاری مهندسی، نسخه نویسی و اصول برندینگ و کسب‌وکار برگزار شده است.

شرفی از مزایای ثبت‌نام در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را پرداخت تسهیلات به دانشجویان عنوان کرد و افزود: امسال شهریه این دانشگاه افزایش نداشته و نسبت به سایر دانشگاه‌ها تعرفه پایین‌تری دارد.

 وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ مرکز علمی کاربردی فعال کرمانشاه در جهاد دانشگاهی، همیاری شهرداری، هلال احمر، مدیریت صنعتی و نیروی انتظامی و مرکز امام رضا (ع) در اسلام آبادغرب آماده پذیرش دانشجویان عزیز هستند.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدید و پرمخاطب در مهرماه سالجاری نیز گفت: رشته‌هایی همچون نوازندگی، عکاسی، روابط عمومی، تربیت بدنی، هنرهای تجسمی، مربی پایه بوکس و ... از رشته‌های پرمخاطب در این دانشگاه هستند.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان