//
کدخبر: ۳۵۵۳۲۸ //
مدیرکل انتقال‌خون استان خبر داد؛

رشد ۱۵ درصدی مراجعین به سازمان انتقال خون استان کرمانشاه/ نیازمند دریافت پلاکت و گروه‌های‌خونی منفی هستیم

مدیر‌کل انتقال‌خون استان کرمانشاه از رشد ۱۵ درصدی مراجعین به سازمان انتقال خون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: همچنان نیازمند دریافت پلاکت و گروهای خونی منفی هستیم.

رشد ۱۵ درصدی مراجعین به سازمان انتقال خون استان کرمانشاه/ نیازمند دریافت پلاکت و گروه‌های‌خونی منفی هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مریم میرزاده در گفتگویی با فرتاک‌نیوز  تعداد مراجعه‌ کنندگان به سازمان انتقال خون از ابتدای سال تا کنون را ۱۴ هزارو ۳۵۷ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲ هزارو ۴۷۴ نفر بوده است حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تعداد خونگیری‌های انجام شده از ابتدای سالجاری تا‌کنون را نیز ۱۱ هزارو ۴۷۵ نفر عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰ هزارو ۲۰۹ مورد بوده حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال‌خون استان کرمانشاه در ادامه گفت: طی سالجاری افراد مستمر ( کسانی که در مدت یکسال حداقل دوبار خون اهدا می‌نمایند) و افراد با‌سابقه (کسانی که گهگاهی برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه می‌نمایند) ۹ هزارو ۴۷۲ نفر بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸ هزارو ۶۰۵ نفر بوده‌اند ۱۰ درصد رشد داشته است.

 میرزاده با اشاره به تامین خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی و بیمارستانی سطح استان نیز گفت: سال گذشته حدود ۹۴ درصد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان توسط سازمان انتقال خون تامین شد و در سالجاری نیز ۹۹ درصد نیاز تامین شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عمده فرآورده مورد نیاز در بیمارستا‌ن‌ها و مراکز درمانی پلاکت خون است و مدت زمان نگهداری آن هم سه روز بیشتر نیست، سازمان انتقال خون همواره نیازمند همیشگی دریافت خون گروهای منفی به ویژه o+ و فرآورده‌های خونی علی‌الخصوص پلاکت است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در پایان از عموم مردم عزیز استان درخواست کرد با توجه به نیاز همیشگی سازمان انتقال خون  به خون و فرآورده‌های خونی این سازمان را حمایت و با اهدا خون زندگی را به بیماران هدیه‌ نمایند.

وی افزود: سازمان انتقال خون کرمانشاه واقع در بلوار شهید بهشتی-خیابان فرمانداری همه روزه از ساعت ۸ لغایت ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری در بیمارستان معتضدی واقع در میدان فردوسی کرمانشاه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ آماده پذیرایی از اهدا‌کنندگان محترم می‌باشد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان