//
کدخبر: ۳۴۲۸۹۰ //
به ریاست فرماندار اسلام آباد غرب؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اسلام آباد غرب برگزار شد

ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اسلام آباد غرب به ریاست فرماندار و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد.

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اسلام آباد غرب برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اسلام آباد غرب به ریاست جهانبخش حیدری، فرماندار اسلام آباد غرب و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد.

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آباد غرب در ابتدای جلسه در باب اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان داشت: خواندن و مطالعه کمک می‌کند تا افراد تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود همچنین کتاب خواندن حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش استرس می‌شود. 

وی افزود: بزرگسالان و سالمندانی که وقت خود را با خواندن کتاب می‌گذرانند نشانه‌های کاهش شناختی کمتری دارند و در فعالیت‌های ذهنی بیشتر شرکت می‌کنند لذا کتاب‌ها سرگرمی ارزان‌قیمت آموزشی و ماشین زمان هم هستند.

فرماندار اسلام آباد غرب اظهار داشت: مطالعه و خواندن کتابهای عمومی فعالیت با ارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، اما بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای خود و جامعه نمی‌کنند. 

وی بیان کرد: کتاب منبع با ارزشی از اطلاعات غنی بوده و خواندن کتاب موجب افزایش دانش و اطلاعات خواهد شد، کتاب به دلیل تاثیرات مثبت بر مغز موجب تحریک روحی و روانی شده و با فعالیت بیشتر از آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی پیشگیری خواهد کرد. 

حیدری در ادامه تاکید داشت: شهرداری باید کمک حال کتابخانه ها باشد و سهم نیم درصد را به موقع پرداخت نماید.

در ادامه مسعود پرنا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: از مزایای کتابخوانی می‌توان به پیشرفت مهارت‌های فکری، گسترش دایره لغات و کلمات، بهبود مهارت‌های نگارشی و مهارت‌های ارتباطی اشاره کرد، البته با خواندن کتاب تمرکز افزایش یافته و این سرگرمی مفید، ارزان‌ قیمت و محرک باعث بهبود سلامت شده و همدم همیشگی قبل از خواب برای آرامش بهتر خواهد بود. 

ورنا افزود: کتاب جهان دیگری را به ما می‌آموزد و موجب اجتماعی شدن افراد و بهبود خلاقیت با شیوه خود می‌شود، کتاب خوب اخلاق نیکو را افزایش داده و تاثیرات منفی جهان دیجیتال را ندارد. افراد را باهوش‌تر کرده و از تماشای فیلم به دلیل ایجاد تصورات خاص خواننده بهتر است.

در ادامه مسعود پرنا با توجه به سالروز وفات علامه دهخدا در اسفندماه, به معرفی جامع ترین و کامل ترین  لغت نامه ی فارسی اثر علی اکبر دهخدا برای اعضای انجمن پرداخت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان