//
کدخبر: ۳۳۶۵۷۲ //
مدیر کل امور مالیاتی استان :

تشریح دلایل اخذ ۹ درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده توسط رستورانها و تالارها در کرمانشاه

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه دلایل اخذ ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده توسط رستورانها و تالارها را تشریح کرد.

تشریح دلایل اخذ ۹ درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده توسط رستورانها و تالارها در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

عزیزاله عباس پور، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار فرتاک نیوز با اشاره به دریافت ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی رستورانها و تالارهای پذیرایی در استان اظهار کرد: براساس فراخوان مرحله چهارم مالیات بر ارزش افزوده گروهی از مودیان مالیاتی مشمول اجرای این طرح هستند.

وی افزود: از جمله اصنافی که مشمول این طرح شد، تالارها و رستورانها بودند که در فاکتورها، علاوه بر بهای لیست خدمات و کالای ارائه شده، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز اعمال می‌نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: اجرای مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۸۷ آغاز و تا سال ۱۳۸۹ با اعمال سه درصد مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شد، و از سال ۱۳۹۰ هم با اجرای برنامه پنجم توسعه همه جانبه کشور مقرر گردید تا پایان برنامه با افزایش یک درصد در سال به هشت درصد برسد.

 وی بیان کرد: بر این اساس تا سال ۱۳۹۲ هرساله مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش داشته و از سال ۱۳۹۳ بر اساس برنامه بودجه کشور ، با تعیین یک درصد مالیات سلامت و وصول آن توسط سازمان امور مالیاتی، دولت به جای دریافت هفت درصد مالیات، هشت درصد را تعیین نمود و این نرخ در سال ۱۳۹۴ به ۹ درصد رسید که در این زمینه؛ یک درصد افزایش به حوزه سلامت و وزارت بهداشت تعلق‌ دارد.

عباس پور گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده هیچ تغییری نکرده است و همان ۹ درصد است که صاحبان تالارها و رستوران‌ها طی دوره سه ماهه به ادارات کل امور مالیاتی پرداخت می‌نمایند که یک درصد از آن سهم وزارت بهداشت، سه درصد آن به عنوان عوارض محلی سهم فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پنج درصد باقیمانده نیز به خزانه دولت واریز می‌شود.

وی برقراری عدالت مالیاتی را هدف اصلی مالیات بر ارزش‌افزوده دانست و خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد سبد کالاهای اساسی‌خانوارها در دهک‌های پایین از قبیل موادغذایی اولیه، آموزش، دفاتر، لوازم التحریر و ... شامل معافیت‌های مالیاتی شده است و دریافت آن سبب ایجاد توازن و عدالت در میان اقشار ضعیف و پردرآمد جامعه خواهد شد.خبرنگار:طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان