//
کدخبر: ۳۱۶۴۰۷ //
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه خبر داد؛

فردا آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی است/ سهم ۱۰ درصدی مشاغل از درآمدهای مالیاتی استان کرمانشاه

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: فردا (۱۵ تیرماه) آخرین فرصت تسلیم اظهار نامه مالیاتی است،مودیان هرچه سریعتر نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام نمایند.

فردا آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی است/  سهم ۱۰ درصدی مشاغل از درآمدهای مالیاتی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل امورمالیاتی با اصحاب رسانه امروز (۱۴ تیر ماه) برگزار شد، عزیزاله عباسپور اظهار کرد: مالیات حقی است که افراد در ازای دریافت خدمات به دولت پرداخت می‌کنند و از نظر اجتماعی نیز پرداخت مالیات باعث کاهش فاصله طبقاتی و توزیع مجدد آن در سطح جامعه می گردد و از نظر اقتصادی نیز باعث تثبیت نوسانات اقتصادی، تخصیص منابع بین بخش های مختلف،کمک به تسریع فرایند توسعه می‌شود، همچنین مالیات منبع مالی است که بخشی از بودجه دولت را تامین می‌کند.

وی یکی از چالش هایی که سازمان امور مالیاتی با آن روبرو است را عدم اطلاع شهروندان از نحوه مصارف مالیاتی دانست و گفت: بخشی از مالیات پرداخت شده سهم پل سازی،جاده سازی و کارهای عمرانی شهری می‌گردد و بخش دیگر از پرداخت های مالیات بر ارزش افزوده نیز صرف کارهای شهرداری ها، دهیاری ها، بیمه سلامت، امورعشایری می‌گردد.

photo_2021-07-05_15-41-16

مدیرکل امور مالیاتی کرمانشاه میزان تحقق درآمد این سازمان را ۱۱۴ درصد عنوان کرد و گفت:تنها حدود ۱۰ درصد این درآمد از پرداخت مالیات مشاغل مختلف سطح استان تامین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی تحقق در آمدی این سازمان در سال ۹۹ حدود ۹۷۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان محقق گردید.

عباسپور همچنین میزان درآمد پیش بینی شده سازمان امور مالیاتی استان در سه ماهه نخست امسال را نیز ۳۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که حدود ۳۱۱ میلیارد تومان( ۹۸/۴ دهم) درصد آن محقق شده است.

مدیر کل امور مالیاتی گفت:طبق توافق نامه ای که بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور منعقد شد استان هایی که کل درآمدهای استانیشان کمتر از ۹۵ درصد باشد به ازای هر یک درصد کاهش، ۳ درصد از اعتبارات جاری و عمرانیشان کاهش خواهد یافت که برای جلوگیری از این امر در تلاشیم میزان درآمدهای استان را افزایش دهیم تا سهم بیشتری از دریافت اعتبارات استانی داشته باشیم.

وی با اشاره به مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی مودیان تا ۱۵ تیرماه نیز یادآور شد: ناآگاهی مودیان مالیاتی در عدم تسلیم اظهار نامه سبب شده گاها معافیت سالانه مالیاتی به آنها تعلق نگیرد و ۳۰ درصدجریمه غیر قابل بخشودگی هم شامل حالشان شودکه در این زمینه از مودیان درخواست می‌کنیم در مدت زمان باقی مانده نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

عباسپورمهلت ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۹۹ و آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونا سازمان مالیاتی در راستای تصمیمات ستاد ملی کرونا این مهلت را تا ۱۵ تیرماه تمدید کرد همچنین اشخاص، شرکت ها و مستغلات نیز تا پایان تیر ماه فرصت خواهند داشت نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام نمایند که ظاهرا این مهلت نیز تمدید نخواهد شد.

او افزود: مشاغلی که فروش آنها در طول سال یک میلیاردو ۶۲۰ میلیون تومان باشد به صورت توافقی می‌توانند مالیات سال ۹۹ خود را بر مبنای مالیات سال قبل پرداخت نمایند بر این اساس کسانی‌که در سال ۹۸ تا مبلغ ۳ میلیون تومان مالیات قطعی پرداخت کرده اند مالیات سال ۹۹ را بدون افزایش به همان میزان پرداخت می‌نمایند، از مبلغ ۳ تا ۶ میلیون تومان با ۴ درصد افزایش، ۶ تا ۱۲ میلیون تومان ۸ درصد افزایش و از ۱۲ میلیون تومان بالاتر ۱۲ درصد افزایش مالیات برای آنها محاسبه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دستور العمل ارائه شده توسط بانک مرکزی در مورد مالیات بر سکه نیز گفت: افراد دارای ۵ قطعه سکه از پرداخت مالیات معاف هستند از ۵ تا ۱۵ سکه مشمول پرداخت مالیات به ازای هر سکه ۹۶۰ هزار تومان خواهند بود و از ۱۶ تا ۲۵ سکه یک میلیون ۲۸۰ هزار تومان و از ۲۵ تا ۱۵۵ سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر قطعه سکه باید مالیات به صورت قطعی پرداخت نمایند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا صدرو، تجدید و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور ماه نیز نیازی به ارائه گواهی ندارد.

این مقام مسئول در ادامه ساعت کار اداره کل امور مالیاتی در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه، همچنین ۳۰،۲۹ و۳۱ تیرماه برای ارائه خدمت به مودیان مالیاتی را تا ساعت ۱۹ اعلام کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان