//
کدخبر: ۲۹۸۵۷۵ //

پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

صبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مراسم پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، بهره‌برداری از پیاده‌راه فردوسی و کلنگ زنی پروژه فاز اول هفت باغ برگزار شد.

پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

شهردار سنندج در مراسم پلاک کوبی شهر خلاق موسیقی، افتتاح پیاده راه فردوسی گفت: در مرحله اول با توجه به داشته‌های موسیقی شهر سنندج درخواست خود را برای ثبت شهر خلاق موسیقی به یونسکو دادیم که در سال 98 در میان 80 شهر جدید ملحق شده به یونسکو پیوستیم.

حشمت‌الله صیدی اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهر خلاق موسیقی 5 میلیارد تومان برای اتمام تالار فرهنگ سنندج نیاز داریم که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: همچنین 5 میلیارد تومان برای موزه موسیقی شهر سنندج لازم است که امیدواریم بتوانیم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه این طرح‌ها را تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسانیم. 

به گزارش فرتاک نیوز، شهردار سنندج در مراسم افتتاح پروژه پیاده‌راه فردوسی نیز بیان کرد: مطالعات اولیه این طرح حدود 10 سال پیش انجام شد و سال 99 استارت احداث آن زده شد.

صیدی گفت: امیدواریم بتوانیم از این دست پروژه‌ها را بیشتر در شهر سنندج داشته باشیم.

پروژه هفت باغ در 32 هکتار از اراضی سنندج اجرا می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در مراسم رونمایی از این پروژه اظهار کرد: تمهیدات لازم برای اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور انجام شده و بر اساس آن پروژه هفت باغ در 32 هکتار از اراضی سنندج اجرا می‌شود.

محمدصدیق ثابتی افزود: پروژه 32 هکتاری هفت باغ بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور است که قرار است در بخشی از اراضی سنندج اجرایی شود.

وی ادامه داد: بخشی از اراضی مورد استفاده در اجرای این پروژه، اراضی است که در حال حاضر به عنوان انبار غله در مساحتی حدود 28 هکتار مورد استفاده قرار گرفته که با اراضی پیرامونی آن به 32 هکتار خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: اراضی و املاک واقع در محدوده 28 هکتار که عمدتا در اختیار دستگاه‌های دولتی بوده شامل کاربری‌هایی است که امکان جابه جایی آنها به خارج از شهر و تبدیل باقی مانده آنها به کاربری‌های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز وجود دارد و این نگرش سبب ایجاد بزرگترین فضای تفریحی، فرهنگی شهری شده و می‌تواند جبران کننده فقر شهری در حوزه کاربرهای عمومی باشد.

ثابتی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای که برای این طرح تهیه شده، قرار است این مساحت 32 هکتاری به هفت باغ شامل معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۵۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان