//
کدخبر: ۲۳۲۱۲۶ //
طرح پیشنهادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛

‍ آغازی ماندگار و اثرگذار

توسعه دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه رازی با تاسیس رشته های موسیقی و نقاشی در استان کرمانشاه با طرح پیشنهادی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به رییس دانشگاه رازی ارائه شد.

‍ آغازی ماندگار و اثرگذار
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام فاضلی زاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پس از تعطیلی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه که به دستور و تصمیم شورای عالی اداری کشور در پایان شهریور ۹۸ در سراسر کشور صورت گرفت، طرح پیشنهادی تاسیس رشته های موسیقی و نقاشی را به عنوان آغازی ماندگار و اثرگذار به دکتر اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ارائه نمود.

فاضلی زاد با اعلام این خبر گفت: از آنجا که مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان کرمانشاه که به مدت ۱۸ سال فعالیت داشت، تجربه بسیار ارزنده ای بود و اثرات مثبت و ارزشمندی در فرهنگ و هنر استان داشت و جوانان بسیاری از این فرصت استفاده کرده و در رشته های مختلف فارغ التحصیل شدند، پیشنهاد ایجاد رشته های هنری به دانشگاه رازی کرمانشاه ارائه گردید.

وی گفت: باید استان های کمتر برخوردار کشور را با نگاه ویژه تری دید چرا که این استان فاقد دانشگاهی برای تربیت نیروی متخصص است و  تعطیلی این مراکز قطعا به ضرر استان کرمانشاه خواهد بود.

 همچنین بهرام فاضلی زاد به عنوان رئیس آن مرکز (به مدت چند سال)، ضرورت وجود چنین مرکزی را برای جوانان جویای کار استان بسیار حیاتی دانست و بیان داشت: در شرایط اقتصادی استان و آمار بالای بیکاری جوانان، وجود دانشکده ی هنر بسیاری ضروری بوده و در پی آن قطعا بازار کار و موقعیت شغلی بهتری برای آنان فراهم خواهد شد.

وی گفت: ؛ در این طرح ایجاد رشته هایی همچون امور فرهنگی، روابط عمومی، گرافیک، نقاشی و موسیقی پیشنهاد گردیده که می توان با استفاده از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری استان به عنوان مدرس، شرایط تحقق این امر مهم و زیربنایی را مهیا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت؛ در این طرح از دکتر اعلمی آل  آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه درخواست گردیده که تمهیداتی اندیشیده شود تا در کنکور ۹۹ و یا سال بعد، رشته های یادشده جهت پذیرش دانشجو لحاظ شود.

همچنین ایشان اعلام آمادگی نمود که امکانات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این راستا به کار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۱۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان