//
کدخبر: ۱۲۸۳۸۳ //

پورتو شهری دیدنی و زیبا در پرتغال

پورتو دومین شهر جذاب پرتغال می باشد.

 پورتو شهری دیدنی و زیبا در پرتغال
به گزارش فرتاک نیوز،

 بازدیدکنندگان با مجموعه ای از جاذبه های فرهنگی، غذاهای سنتی و نوشیدنی های خوشمزه مواجه می شوند. خیابان های تاریخی پورتو با سبکی به نام ازولجویس تزیین شده و به سمت یک رودخانه دیدنی و جذاب می رود جایی که می توانید به روی پل بروید تا منظره غروب آفتاب را در زمان تفریح در پورتو ببینید. شما می توانید برای گشت و گذار در شهر و دیدن گنجینه های معماری از تورهای گردشگری استفاده نمایید. یکی از بهترین دیدنی های پورتو که می توانید در زمان خوشگذرانی در پورتو از آن بازدید کنید، گالری های هنری زیبا می باشد.

از نوشیدنی های کیس درابیا در زمان تفریح در پورتو لذت ببرید

کیس درابیا که دارای رستوران ها و کافه های متعددی می باشد و رو به روی ساحل قرار گرفته، یکی از میراث های تاریخی یونسکو می باشد. به رو به روی رودخانه دوئور نگاه کنید ترکیبی از ساختمان های رنگارنگ از زرد روشن تا نارنجی را مشاهده خواهید کرد. در پیاده روهای پر پیچ و خم قدم بزنید و از منظره منحصر به فرد و زیبای غروب آفتاب در زمان خوشگذرانی در پورتو لذت ببرید.

بر روی پل لوئیس قدم بزنید

پل لوئیس یک نقطه عطف در شهر پورتو است زیرا بر روی رودخانه دئور که پورتو را به ویلنا نووا گویا متصل می کند، قرار گرفته است. این پل توسط گوستاو ایفا سازنده برج ایفل در پاریس طراحی شده و یکی از دیدنی های پورتو می باشد. در هنگام غروب آفتاب از این پل دیدن کنید تا شاهد منظره ای زیبا و رنگین از شهر باشید و سپس به پایین پل، کنار رودخانه بروید.

تاریخچه و فرهنگ پورتو را بشناسید

کلیسای جامع پورتو در قرن دوازدهم و سیزدهم به قصری زیبا تبدیل شد. این مکان دارای معماری زیبا و منحصر به فردی از سبک های روحانیون،بارومتر و گوتیک می باشد و از پنجره های شیشه ای رنگارنگ و مجموعه ای از مجسمه های زیبا برای تزئین این بنا استفاده شده است. حتماً در تراس و پشت بام این کلیسا پیاده روی کنید و از مناظر فوق العاده آن در زمان خوشگذرانی در پورتو لذت ببرید.

قهوه ای را در کافه مجستیک میل نمایید

در یک روز آفتابی ایده آل برای دیدن ساختمان ها، فروشگاه ها، بوتیک ها و کافه معروف مجستیک در روا سانتا کاتارینا به پارکا دا لیبرداد بروید. این یک نماد منحصر به فرد برای شهر پورتو است. در هنگام ورود می توانید شاهد صندلی های چوبی منبت کاری شده و معماری قدیمی مربوط به قرن 1920 باشید.

بازدید از جزئیات کلیسای سانفرانسیسکو

کلیسای سانفرانسیسکو آخرین بنای یادبود گوتیک در پورتو است که قدمت آن به سال 1425 بازمی گردد. تمام این مکان با جواهرات تزیین شده است. حدود 800 پوند طلا در این بنا به کار رفته و یکی از مکان های مجلل و پر زرق و برق در سراسر پرتغال محسوب می شود. دیوار های اینجا با حکاکی هایی از پرندگان، شاخ و برگ درختان پوشیده است. اینجا مانند یک غار قدیمی دیدنی و جذاب است و از دیدنی های پورتو می باشد.

معاشرت با مردم محلی در مرکادو دو بالهاو

اگر دنبال یک مکان معتبر در پورتو هستید به مرکادو دو بالهاو مراجعه کنید. در این بازار که قدمتش به سال 1850 برمی گردد شما می توانید شاهد میوه های شیرین، نان تازه پخته شده و پنیرهای معطر باشید. اینجا دارای مناظر منحصر به فردی است و در فضایی نئوکلاسیک در قلب شهر قرار گرفته است و یکی از دیدنی های پورتو در زمان تفریح در پورتو می باشد.

بازدید از گنجینه های لیوراریا للو

یکی از زیباترین کتابفروشی ها در سراسر جهان لیوراریا للو است که بیش از یک قرن قدمت دارد و نمایشگاهی از هنرهای مدرن، معماری گوتیک با پنجره های شیشه ای رنگین می باشد. گفته شده که اینجا یکی از مکان ها مورد علاقه جی کی رولینگ بوده است هنگامی که وی در پورتو اقامت می کرد. در اینجا شما می توانید مجموعه ای از داستان های انگلیسی و فرانسوی را نیز مشاهده کنید.

به یک کنسرت در کاسدا موزیکا بروید

حتما به کاسدا موزیکا بروید زیرا این نمایشگاه، برنامه فرهنگی کنسرت های بین المللی را ارائه می دهد. به خاطر طراحی منحصر به فرد آن دو دیوار به طور کامل از شیشه ساخته شده است. در اینجا انواعی از موسیقی های مختلف از سراسر جهان اجرا می شود مانند موسیقی کلاسیک، فادو، جاز و هیپ هاپ. در طبقه بالای آن یک رستوران مدیترانه ای با منظره ای زیبا از پورتو قرار دارد و یکی از دیدنی های پورتو در زمان خوشگذرانی در پورتو می باشد.

در جاردین پالاسیو کریستال استراحت کنید

جاردین پالاسیو کریستال یک باغ وحش با چشمه و مجسمه های تمثیلی است. جایی است که جشنواره کریستال پورتو که از سال 1856 تا 1961 وجود داشت در آن برگزار می شد. این مکان پوشیده از گل کاملیا و درختان راش است. شما ممکن است صبح ها  هنگام قدم زدن به سمت رودخانه یک طاووس زیبا را ببینید. اینجا در یک مکان 19 هکتاری سرسبز قرار گرفته و دارای مناظر عالی از شهر و آب و هوایی فوق العاده می باشد.

ایستگاه راه آهن

بازدید از یک ایستگاه راه آهن ممکن است برای شما عجیب و غریب باشد اما ایستگاه راه آهن سائو بنتو یک مورد خاص است. یکی از زیباترین ایستگاه های راه آهن جهان می باشد و دیوارهای لابی آن توسط 20000 کاشی زیبا تزیین شده است. این کار توسط جورج کولاکو طی 11 سال انجام شد. نقاشی هایی که روی دیوارهای این ایستگاه وجود دارد زندگی روزانه و حمل و نقل را نشان می دهد.

نمونه ای سنت فرانسیسینا

در حالی که پرتغال به خاطر غذاهای خوشمزه و دریایی شناخته شده، شما نمی توانید از پورتو دیدن کنید ولی ساندویچ مشهور و پرطرفدار فرانسیسینا را نخورید. این ساندویچ با انواعی از گوشت ها پر شده و پس از آن با پنیر ذوب شده و سس تندی که از گوجه فرنگی و نوشیدنی تهیه می شود، پوشانده شده است. این یک وعده غذایی کامل است که شما می توانید با دوستانتان آن را میل کنید و یکی از محبوب ترین نقاط برای خوردن این غذا رستوران گلفینهو در مرکز شهر پورتو است.

کارهای هنری را در موزه هنرهای معاصر سرالوز ببینید

علاقمندان به هنر مدرن باید موزه سرالوز را در فهرست مکان هایی که می خواهند در پورتو از آن بازدید کنند قرار بدهند. این موزه به جای یک نمایشگاه دائمی دارای نمایشگاه های چرخشی از رسانه های مختلف است. نمونه هایی از نمایشگاه های عمده اینجا اندی وارهول، فرانسیس بیکن و پوالو رگو بوده است. در خارج از این مجموعه فضایی سرسبز به مساحت 44 هکتار وجود دارد که شامل دریاچه ها، مناطق جنگلی و باغ های گیاهی است و برای تفریح در پورتو مناسب می باشد.

1__hamgardi_Porto_13

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان