//
کدخبر: ۲۲۸۷۰۴ //
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری:

سطح آموزش‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه نیست

دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در نشست شورای مهارت استان سطح گفت: آموزش‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه نیست

سطح آموزش‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری صبح دوشنبه ۱۱ آذرماه در نشست شورای مهارت استان کرمانشاه که با حضور مهندس نجفی مهر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداری و مدیران دستگاه های عضو کارگروه برگزار شد؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری دارای پتانسیل های بسیار گسترده و ارزشمندی است و توسعه این بخش یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان، امتیاز میزبانی رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ به کرمانشاه واگذار شده است.

دکتر افشین کریمی تاکید کرد: برگزاری شایسته و مناسب رویداد بزرگ  کرمانشاه 2020 اولویت جدی استان است و در همین راستا در نشست شورای برنامه ریزی استان 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به بودجه میراث فرهنگی استان جهت اجرای برنامه های این حوزه اضافه شد.

معاون استاندار در ادامه به تشریح تجربیات موفق استان های شمالی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: استان های شمالی چندین دهه است که با صنعت گردشگری از نزدیک آشنا هستند و از انباشت تجربه زیادی دارند و تجربیات این حوزه نیز در میان ساکنان این استان ها کاملا نهادینه شده است و به شکل فراگیری از این دستاوردها برای رونق بیشتر اقتصادی استفاده کرده اند.

این مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه در یزد نیز اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری رقم خورده است؛ عنوان کرد: یزدی ها بناهای تاریخی و فضاهای قدیمی و سنتی شهر خویش را - که مختص منطق کویری است- را کاملا حفظ کرده اند و شهروندان و کارمندان ادارات و ارگان ها نیز کاملا با فرهنگ گردشگری و نحوه درست برخورد با توریست های داخلی و خارجی آشنایی دارند.

وی ادامه داد: همچنین آن ها در قالب یک برنامه مدون، شهر را با محوریت گردشگری و ضرورت های این حوزه  توسعه داده اند و بناهای جدید بخش خصوصی و دولتی نیز متناسب با این معماری سنتی ساخته می شوند. مجموعه اینکارها باعث شده تا منظر تاریخی یزد توسط سازمان یونسکو ثبت جهانی شود.

photo_2019-12-02_14-15-10

دکتر کریمی با اشاره به شکل گیری رونق نسبی گردشگری در برخی مناطق استان کرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه سطح آموزش‌ها و مهارت ها متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری کرمانشاه نیست و جامعه کرمانشاهی هنوز آشنایی قابل قبولی با این صنعت مهم ندارد. معماری کنونی ما نیز هویت خاصی ندارد و ساختمان هایی که طی این سال ها در کرمانشاه و دیگر شهرهای استان ساخته شده اند تفاوتی با ساختمان های کرج و حومه تهران ندارند.

معاون توسعه منابع و مدیریت استانداری تاکید کرد: اگر خواهان رونق اقتصادی استان هستیم باید با جدیت به دنبال آموزش های مهارتی مورد نیاز حوزه گردشگری و فرهنگ سازی های فراگیر در این حوزه باشیم و باید یک نیازسنجی دقیق از آموزش های مورد نیاز این حوزه صورت گیرد و در شورای برنامه ریزی استان اعتبارات مورد نیز آن مصوب شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه مردم ما هنوز به دنبال کارمندی هستند و فرصت های پدید آمده در حوزه پولسازی مانند صنعت گردشگری را جدی نگرفته اند. باید تلاش کرد با فرهنگ سازی هوشمندانه در این نگرش هایی که مانع جدی توسعه هستند؛ تغییر ایجاد کرد.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان