//
کدخبر: ۲۹۵۶۴۵ //

استاندار تهران: با عادی انگاری موج جدید کرونایی راه نیاندازیم

استاندار تهران گفت: با عادی انگاری شرایط و بی توجهی به لزوم استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی, موجب شیوع مجدد بیماری کرونا نشویم.

استاندار تهران: با عادی انگاری موج جدید کرونایی راه نیاندازیم

انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در شورای اداری استان تهران اعلام کرد: با توجه به بحث کرونایی که از سال ۹۸ درگیرآن شدیم و همه دستگاه ها و شهرداری ها پای کار آمدند نیز به عنوان یک آیتم در ارزیابی عملکرد مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان تهران می تواند در این زمینه پیش قدم شود, یادآور شد: شاخص دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که به فراخور ماموریت یک دستگاه باید شاخص ها را از قالب کلیشه ای تعیین شده خارج کنیم و متناسب با شرایط شاخص ها را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش فرتاک نیوز، محسنی بندپی با قدردانی از مدیریت شرکت گاز استان اظهار داشت: مصرف گاز امسال نسبت به پارسال افزایش داشته تا آنجا که میانگین کشوری ۱۲ و تهران ۱۵ درصد است که از این رقم فقط ۲ درصد مربوط به مشترکان جدید قلمداد می شود.

استاندار تهران گفت: با توجه به وارونگی هوا در هفته های اخیر که با قاطعیت هم اعلام شده است که هیچ مصرف مازوتی در سطح استان نداریم و همکاری همه دستگاه های اجرایی و خانواده ها را می طلبیم تا در روزهای آتی سال نیز شاهد پایداری جریان گاز باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در مورد مصرف گاز ما ۸۲۲ میلیون مصرف گاز داریم و در هشت دی ۱۲۲ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده ایم که ادامه این روند, به نظر در آینده از کشورهای وارد کننده گاز می توانیم باشیم.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر کشورهای توسعه یافته توانسته اند به صرفه جویی برسند به این دلیل است که در زمینه استفاده از راهکارهای علمی پیش قدم بوده اند.

استاندار تهران گفت: باید همکاری داشته باشیم و بدانیم که وسایل گرمایشی را اگر یک درجه کمتر تنظیم کنیم معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی می شود.

وی تاکید کرد: صرفه جویی گاز می تواند این امیدواری را فراهم کند که در نیروگاه ها و پالایشگاه ها همچنان از سوخت گاز استفاده کنیم.

محسنی بندپی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی را نمایندگی می کنند و باید نسبت به انعکاس به موقع برنامه ها و دستورالعمل ها تلاش شود تا نسبت به بارگزاری اطلاعات بر روی سامانه های معرفی شده در زمانبندی مناسب اقدام گردد و زحمات نیروها ناندیده گرفته نشود.

استاندار تهران به معرفی ۲ سامانه برای ثبت اطلاعات نیروی انسانی و فضاهای اداری اشاره و بیان کرد: ۱۱۲ دستگاه در این سامانه اطلاعات نیروهای انسانی اطلاعات خود را ثبت نکرده اند و دیگری نیز در خصوص ثبت فضاهای اداری بود.

وی افزود: در بحث تحقق بخشیدن به دولت الکترونیک امروز متوجه هستیم که تا چه میزان می تواند در روان سازی کار مردم, سرعت بخشی به خدمت رسانی, صرفه جویی در زمان دریافت خدمات و شفافیت اقدامات موثر باشد.

محسنی بندپی یادآورشد: امسال هفت درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و ۶.۵  درصد افزایش تعداد مودیان بیمه را داشتیم که نشان دهنده تحقق رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار است.

استاندار تهران اعلام کرد: در مورد پویش مهربان نیز با توجه به شرایطی که با آن مواجه شدیم و بحث تورم و گرانی هایی که شاهد آن بودیم برخی آحاد. از فرصت های برابر برای رشد برخوردار نبودند و این پویش برای تحت پوشش قرار دادن این گونه افراد است.

۹۶ درصد ضریب نفوذ گاز طبیعی در سطح استان تهران

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: ۱۶ شهرستان, ۴۷ شهر و ۵۴۵ روستا در این استان معادل ۹۶ درصد ضریب نفوذ از گاز شهری برخوردارند.

توکلی افزود: استان تهران از ۱۲ میلیون و ۸۴ هزار انشعاب کشور, یک میلیون و ۱۸۴ هزار انشعاب دارد که تعداد کل مشترکان این استان به سه میلیون و ۵۵۳ هزار مورد می رسد.

وی اضافه کرد: میزان مصرف استان تهران در سال گذشته  معادل ۱۲ درصد کشور بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: طی ۴۵ روز گذشته شاهد روند صعودی مصرف گاز بودیم که اگر ادامه یابد مجبور به خام فروشی, کاهش فشار سی ان جی ها, روی آوردن نیروگاه ها به سمت استفاده از سوخت مایع و در نهایت مشاهده افزایش آلودگی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با وجود تاکید سازمان استاندارد بر لزوم تعمیر موتورخانه ها, اما تعدادی از دستگاه ها هنوز نسبت به این کار اقدام نکرده اند و همین مساله موجب پرت انرژی تا بیش از ۳۰ درصد می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان