//
کدخبر: ۲۹۵۶۰۸ //

هشدار؛خودسرانه داروی ضدانعقاد مصرف نکنید

یک متخصص قلب و عروق گفت: یکی از عوارض درگیری در کرونا، التهاب عضله قلب است و کرونا می تواند التهاب خیلی شدید در بدن ایجاد که از جمله آن سلول های عضله قلب است و موجب نارسائی در قلب می شود.

هشدار؛خودسرانه داروی ضدانعقاد مصرف نکنید

دکتر"حیات بخش" در گفت و گو با خبرنگار درباره بیماران قلبی و کرونا اظهار کرد: همه افراد جامعه باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند اما افرادی که بیماری های زمینه ای از جمله دیابت، فشارخون و ... دارند، باید مراقبت بیشتری داشته باشند و افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، کرونا، بیماری آنها را تشدید می کند و ممکن است در این افراد بروز بالاتری داشته باشد لذا باید مراقبت ها در این افراد بیشتر باشد.

وی افزود: بیماری کرونا به چند شکل می تواند افراد را درگیر و بیماری قلبی را تشدید کند و یکی از عوارض درگیری در کرونا، التهاب عضله قلب است و کرونا می تواند التهاب خیلی شدید در بدن ایجاد که از جمله آن سلول های عضله قلب است و موجب نارسائی در قلب می شود.

به گزارش فرتاک نیوز،حیات بخش تصریح کرد: این حالت حتی در افرادی که سابقه بیماری قلبی ندارند به وجود می آید و ممکن است به مرور زمان در خیلی از آنها عملکرد عضله قلب بهبود یابد اما در برخی ممکن است نارسائی قلبی تا آخر عمر باقی بماند.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد: درگیری کرونا موجب ایجاد لخته در عروق و قلب و ایجاد سکته قلبی می شود که بعد از آن فرد دچار نارسایی قلبی شده و می تواند حتی موجب مرگ و میر شود و همچنین کرونا ممکن است موجب لخته در وریدهای بدن و آمبولی ریه شود.

وی اظهار کرد: مسئله مهم این است که کرونا و داروهایی که برای درمان این افراد داده می شود، ممکن است دچار اختلالات ریتم قلبی شود که توصیه داریم کسانی که در بیمارستان هستند، دوز داروی آنها با نظر پزشک تنظیم شود و درخواست داریم اگر به کرونا مبتلا هستند، به توصیه افراد دارو مصرف نکنند چراکه ممکن است موجب اختلالات ریتم قلبی و آریتمی هایی شود که کشنده هستند.

حیات بخش با اشاره به اینکه التهاب عضله قلب در فاز حاد بیماری کرونا دیده شده، تصریح کرد: برخی فکر می کنند چون مستعد آمبولی هستند، باید یکسری دارو مصرف کنند در حالی که داروهای ضدانعقاد باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد چراکه ممکن است موجب عارضه های بدتری بشود.

وی تصریح کرد: برخی از ترس بیماری کرونا، روند درمان خود را به تاخیر می اندازند، در حالی که خیلی خطرناک است و بیماران قلبی و کسانی که علائم بیماری قلبی دارند، باید به پزشک مراجعه کنند و با رعایت پروتکل ها مشکلی به وجود نمی آید.

این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: مردم وقتی علائم قلبی پیدا می کنند می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به پزشک و حتی بیمارستان مراجعه و درمان لازم را دریافت کنند؛ عارضه قلبی می تواند خیلی خطرناک باشد و بیماران قلبی باید برای تنظیم دوز دارو مراجعه کنند و این افراد باید مراجعات غیرضروری را کاهش بدهند.

وی تصریح کرد: بیماران قلبی در زمان ابتلا به کرونا، نباید داروهای قلبی را دست کاری بکنند مگر با نظر پزشک و این افراد بعد از بهبودی کرونا به متخصص قلب مراجعه کنند زیرا کرونا بیماری را تشدید می کند.

حیات بخش بیان کرد: خیلی وقت ها علائم بیماری ریوی و قلبی شبیه به هم و ممکن است متوجه نشوند فرد درگیری قلبی پیدا کرده باشد لذا باید علائم کامل توضیح داده و عضله قلب بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه دردهای قلبی می توانند حتی موجب تیرکشیدن دست راست بشوند، گفت: گاهی فقط فرد درد در دست را تجربه می کند که در این موارد باید قفسه سینه معاینه و نوار قلب گرفته شود.

این متخصص قلب در پایان درباره مراقبت های بیماران قلبی در ایام کرونائی اظهار کرد: این افراد باید مراجعات غیرضروری را حذف کنند، داروهای قلبی و رژیم غذایی را مانند قبل ادامه بدهند و رژیم کم چرب و کم نمک داشته، پیاده روی متعادل روزانه را انجام دهند و حتما به پزشک مراجعه کنند تا تنظیم دوز دارو صورت بگیرد و مشکل جدیدی پیدا نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان